Kakor koli, ker smo pod kožo vsi krvavi, se seveda vsemu zapisanemu navkljub še zdaleč nimamo za brezmadežnega voznika, ki ni še nikdar storil ničesar narobe. In če kaj, potem verjetno v avtomobilu prevečkrat preveč naglas poslušamo glasbo. A naše najljubše, rocka ali še raje težkometalne, se pač ne da poslušati po tihem. No, da končamo tole osebno izpoved – okus se je z leti seveda spreminjal, a album, ki se nam je morda celo najbolj vtisnil v spomin, je izdelek zasedbe Iron Maiden iz konca 80. let, ki bi v prevodu nosil ime Sedmi sin sedmega sina. In ta ima tudi precej neposredno povezavo s tokratnima tekmecema, fordom galaxyjem in oplom zafiro tourerjem.

Pa ne samo zato, ker smo ga v obeh po dolgem času spet veliko in naglas poslušali. Bolj zaradi tega, ker bi po sedem sinov, vsaj teoretično, spravili v vsakega od njiju. Teoretično zato, ker bi moralo biti za kaj takega izpolnjenih nekaj pogojev. Najstarejši sin bi tako moral biti polnoleten, da bi lahko sedel za volan, najmlajša pa še ne bi smela biti prevelika, da bi lahko sedla na šesti in sedmi sedež. Da, čeprav zapisano že ničkolikokrat, moramo tudi na tem mestu ponoviti, da sedeža v tretji vrsti nista namenjena udobni vožnji odraslih potnikov, ali, če hočete, niti večjih otrok ne. Je pa vseeno treba dodati, da nas je galaxy na tem področju pošteno presenetil, saj toliko prostora na zadnjih dveh sedežih (ki se ju, mimogrede, elegantno spusti in dvigne s pomočjo elektrike) morda ni imel še noben enoprostorec, kar jima vendarle da smisel, uporabnost... Pri zafiri tourer je ta medtem standardno omejena na mlajšo oziroma nižjo populacijo, kar pa niti ni čudno, saj gre v primerjavi z galaxyjem za 14 centimetrov krajši (4,65:4,79 metra), 3 centimetre ožji (1,91:1,88) in 8 centimetrov nižji avto (1,68:1,76), ki ima ob tem še 9 centimetrov krajšo medosno razdaljo (2,76:2,85 metra) – to pa se pač pozna. Ne nazadnje tudi pri prtljažnem prostoru, ki ga je pri fordu, ko so v uporabi vsi sedeži, za solidnih 300, pri oplu pa za komajda uporabnih 152 litrov. Ker smo vseeno prepričani, da bo uporaba sedmih sedežev bolj izjema kot pravilo, in ker številke večkrat povedo manj od besed, dodajmo, da je v petsedežni konfiguraciji v prtljažnikih obeh vozil prostora več kot dovolj za vso prtljago in druge pripomočke petglave družine, ki bo v obeh avtomobilih ob tem potovala zelo udobno.

A v avtomobilih se seveda ne zgolj potuje, temveč se jih tudi ali predvsem vozi. Tu pa je prva ugotovitev, da so dokončno minili časi, ko so se enoprostorci vozili kot kombiji. Zdaj je v njih počutje že bolj limuzinsko, pri čemer so ohranili višji položaj za volanom in odlično preglednost. Predvsem slednja je pri obeh na visoki ravni, morda še za kanček boljša pri galaxyju, ki ima ob tem zavoljo tega, da gre za novejši avtomobil, tudi kanček sodobnejše delovno okolje. Bo pa zaradi kompaktnejših mer zafiro kljub temu lažje pakirati in se z njo smukati po mestnih ulicah. Na bolj odprtih cestah in avtocestah medtem večjih razlik med obema ni, pri čemer bi lahko dodali, da zafira z zmogljivostmi in odzivnostjo zgolj upraviči to, na kar namiguje s svojim dinamičnim videzom, medtem ko malce bolj zadržani galaxy kar malce preseneti. Je pa res, da je k dobri izkušnji bržčas pripomoglo dejstvo, da smo morali pri obeh krotiti precej zajetno konjenico 180 konjev (132 kilovatov) pri fordu in 170 (125 kW) pri oplu. Omenjeno moč sta proizvedla 2-litrska dizelska motorja, ki se je pri prvem na kolesa prenašala ob asistenci 6-stopenjskega samodejnega, pri drugi pa s pomočjo 6-stopenjskega ročnega menjalnika. Oba sta bila tudi podobno odzivna (do stotice galaxy pospeši v 9,2 sekunde, zafira v 9,8), se pa pri fordu čuti, da voznik upravlja zajetnejši avto. Skratka, jasno je, da se po voznih lastnostih avtomobila ne moreta primerjati s kakšno limuzino, kupejem ali karavanom, vseeno pa ponudita dovolj, da bosta zadostila željam po dinamičnejši vožnji, ko bo recimo družinski oče sam za volanom.

Večkrat smo že omenili galaxyjeve zajetnejše mere, pa jih dajmo še zadnjič – ravno njim namreč pripisujemo krivdo, da nam je na testu v povprečju porabil liter goriva več od zafire (7,8:6,8). Kar je kar precejšnja razlika. Prav takšna pa je tudi pri ceni. Testni ford galaxy 2,0 TDCi titanium namreč stane 35.980 evrov, testna zafira tourer 2,0 CDTI cosmo pa s 26.750 evri konkretno manj. Pri čemer sta obe omenjeni stopnji opreme najvišji, a je res, da poleg vsega nujnega Fordov titanium ponuja še nekatere reči (tipala za pomoč pri parkiranju, ogrevana sedeža, prilagodljiva prednja žarometa...), ki jih Oplov cosmo ne. Če temu dodamo, da samodejni menjalnik pri zafiri stane še 1300 evrov, je razlika že manjša. Več pa v sklepu.