Območje skalnega podora, ki je v soboto zjutraj zasul cesto v Trbovlje in povsem ohromil promet v spodnjem delu mesta, ne predstavlja več tolikšne težave, kot so jo na Direkciji RS za infrastrukturo morda pričakovali ob hitrem nedeljskem pregledu terena.

Geolog dr. Mišo Ribičič je tako včeraj popoldne na brežino, po kateri so drsele skale, kamenje in zemljina, že odpeljal pet alpinistov, ki so začeli odstranjevati manjše skale, za katere je še obstajala nevarnost, da zdrsijo po pobočju. Danes ali najkasneje jutri pa bodo predvidoma že začeli odstranjevati skale, kamenje in zemljino tudi s cestišča, je povedala Ljiljana Herga, namestnica direktorja direkcije za infrastrukturo.

Sanacija se bo začela prihodnji teden

Skala, od katere se je odtrgal ogromen kos, ki je zgrmel v dolino, je visoka kar 22 metrov in široka okoli 12 metrov, je po skrbnem pregledu povedal glavni geolog Ribičič. Dodal je, da so plasti vertikalne, kar pomeni, da po sobotnem uničujočem dogodku na pobočju ni ostala nobena posebno nevarna skala. Kljub vsemu pa bodo po celotnem območju 270 metrov dolge poti od mesta podora do cestišča odstranili vse manjše skalne bloke, sicer bi se ob prvem dežju na cesto odkotalili sami, je še pojasnil Ribičič.

Dodal je, da bodo brežino očistili do konca tedna, ko bo pripravljeno tudi geološko-inženirsko poročilo, v katerem bodo zajeti ukrepi, potrebni za sanacijo pobočja. Ta se bo zato začela predvidoma v začetku prihodnjega tedna, koliko časa bodo zanjo potrebovali, pa za zdaj še ni mogoče oceniti. »Zaradi dolgega obvoza (vozniki v vse smeri opravijo kar nekaj kilometrov poti več, op. p.) bomo poskušali vse narediti čim hitreje, vendar se moramo tudi mi držati postopkov zakona o graditvi objektov, ki pa jih lahko pospešimo zaradi zelo velike ogroženosti,« je dejal Ribičič.

V direkciji prav tako še nimajo grobe ocene stroškov sanacije prizadetega območja, saj bodo ti opredeljeni skupaj z omenjenim geološkim poročilom, je pojasnila Hergova, a prav nizki zagotovo ne bodo, saj so skale potrgale glavno vodovodno napeljavo, električno in telekomunikacijsko napeljavo, pod cesto pa bo delavce pri sanaciji cestišča oviral še hudourniški potok.

Dodatna poostritev varnosti na obvoznih cestah

Ker bodo dela vseeno zahtevala kar nekaj časa, bodo v direkciji za infrastrukturo poskrbeli še za dodatno ureditev obvoznih poti. V krožišču v Zagorju bodo tako postavili dodatne oznake o smeri obvoza proti Trbovljam, montažni most v bližini Evroparka bodo poskušali dodatno ojačati za potrebe tovornega in avtobusnega prometa, na ožini v Slačniku oziroma Bevškem pa bodo vzpostavili semaforiziran izmenično enosmerni promet. Na določenih odsekih bodo dodatno omejili tudi hitrost vožnje, je še dodala Ljiljana Herga.

Jutranje voznike ob tem velja opozoriti še na posebno previdnost, saj v Bevškem otroci na šolski avtobus čakajo tik ob cesti, ker avtobusne postaje v tem delu Trbovelj niso urejene oziroma posebej označene, na trboveljski občini pa prebivalce znova naprošajo, naj bodo razumljivi in strpni ter upoštevajo začasno sprejete nujne ukrepe v cestnem prometu. Včeraj zjutraj je namreč pri cementarni, ki je sicer odprla dvoriščno pot za mestne avtobuse, posredovala policija, saj so številni računali, da se bodo utegnili dogovoriti tudi za prehod z osebnimi vozili. »Žal tako ne gre, ker ne gre za prometno cesto, ampak dvorišče, zato smo veseli, da smo lahko skozenj vzpostavili vsaj javni prevoz,« je dejala trboveljska županja Jasna Gabrič in dodala, da pri cestni zapori zdaj ves čas stoji varnostnik.

Poudarila je še, da razume tudi jezo taksistov, ki prav tako ne smejo voziti po cementarniški poti, a ne gre za občinsko ali državno cesto, kjer bi pogoje postavljala občina, temveč je bila v pogovorih z Lafargeem občina tista, ki je morala sprejeti njihove varnostne pogoje, in sicer pot po dvorišču v času, ko je odprta za mestne avtobuse, nadzirajo gasilci.