Rosi je v zahvalnem govoru spomnil na vse begunce, ki se podajo na otok upanja, a ne prispejo do cilja. Kot je poudaril, ljudje umirajo na morju, ker želijo uiti tragediji doma. Trpljenje beguncev je označil za »največjo tragedijo človeštva po holokavstu«, nagrado pa je posvetil prebivalcem otoka Lampedusa. Tudi sicer je letošnji festival prav posebno pozornost namenil beguncem, ki so jim med drugim razdelili nekaj brezplačnih vstopnic za projekcije, občinstvo pa je pozval, naj prispevajo sredstva za begunce.

Nagrado za najboljšo režijo je dobila francoska režiserka Mia Hansen - Love za portret ženske v filmu L'avenir (Prihodnost), v katerem je glavno vlogo odigrala Isabelle Huppert. Za najboljšo moško vlogo je bil nagrajen tunizijski igralec Majd Mastoura v filmu Hedi (Hedi), ki ga je režiral MohamedBen Attia. Za najboljšo žensko vlogo pa je srebrnega medveda dobila njegova danska kolegica Trine Dyrholm za film Kollektivet (Komuna) režiserja Thomasa Vinterberga. Srebrnega medveda za scenarij je žirija prisodila filmu Zjednoczone Stany Milosci (Združene države ljubezni) poljskega režiserja Tomasza Wasilewskega, nagrado za izjemen umetniški prispevek pa je prejel kitajski direktor kamere Mark Lee Ping-Bing.

Nagrada Alfreda Bauerja, ki odpira nove horizonte, je šla v roke filipinskemu režiserju Lavu Diazu za osemurni ep Hele Sa Hiwagang Hapis (Uspavanka za žalostno skrivnost), doslej najdaljši film, ki je bil kadar koli prikazan v Berlinu.

Veliko nagrado žirije pa je prejel film Smrt u Sarajevu (Smrt v Sarajevu), v katerem je bosanski režiser Danis Tanović prepletel sedanji čas z atentatom v Sarajevu leta 1914, ki je sprožil prvo svetovno vojno. šs