Številke, koliko je v Sloveniji resnično premožnih državljanov, ki imajo na računih po nekaj deset milijonov evrov, se spreminjajo, toda po voznem parku sodeč jih ni veliko. Ali pa si zaradi različnih razlogov, v prvi vrsti slabega splošnega gospodarskega stanja in posledično občutka krivde, resnično prestižnega ne privoščijo in jim zadostuje nemški trojček Audi – BMW – Mercedes. Lani so tako v Sloveniji od prestižnežev po podatkih Ardija uradno prodali le enega maseratija, v slovenskem voznem parku pa sta sicer po en bugatti in maybach, štirje lamborghiniji, 13 bentleyjev, 14 aston martinov, 20 rolls-roycev in 32 ferrarijev.

Slovencev, ki bi se želeli izpostaviti in priznati, da imajo v voznem parku tudi dragoceni štirikolesnik, ni veliko, a nekaj jih je vendarle. Ve se, da je pred osmimi leti lastnik podjetja AJM Janez Ajlec za nakup prestižnega mercedesa SLR mclarna, katerega proizvodnja je bila razprodana, odštel več kot 400.000 evrov. Podjetnik Franc Riemer se je ponašal tudi z maybachom 57, vrednim prav tako 400 tisočakov, luksuz v garaži pa ima parkiran tudi igralniški poslovnež Loris Požar, ki naj bi za ferrarija enza, izdelali so le 401, odštel več kot pol milijona evrov, danes pa je vreden dober milijon.

Avtomobili z vonjem po prestižu so globalno vse bolj iskani, posli z njimi pa dosegajo rekordne številke; samo lani naj bi se s prodajo premijskih znamk obrnilo 350 milijard evrov, Bentley, Rolls-Royce, Lamborghini in Maserati pa so se prodajali kot še nikoli poprej. Največji trg luksuznih vozil še vedno ostaja ameriški, pri čemer naj bi ga kitajski in indijski kmalu prehitela.

In koliko denarja je treba imeti, če si želiš privoščiti avto, ki sodi med deset najdražjih? Primat presenetljivo držijo skandinavski proizvajalci. Na desetem mestu je tako danski superšportni zenvo ST1 za 1,1 milijona evrov (za vsak konj moči plačate tisoč evrov), na prvem pa prav tako zmogljivi švedski koenigsegg CCXR trevita, ki premore več kot 1000 konjev in za katerega je treba odšteti neverjetnih 4,5 milijona evrov. Izdelali so le tri. Če z denarjem nimate težav in si želite avto, ki je resnično nekaj posebnega, potem predlagamo astona martina DB10. Glavno vlogo je odigral v najnovejšem filmu o agentu Jamesu Bondu, od desetih izdelanih pa bodo prodaji na dražbi namenili le enega. Ocenjujejo, da bi cena lahko dosegla malenkostnih dva milijona evrov.