Trg dela v ZDA namreč beleži občutno rast, tako da vsak mesec zaposlijo več delavcev, kot pa jih odpustijo, rast beležijo tudi plače, za nameček so krediti na voljo po nizkih obrestnih merah, cene goriva pa so padle na vsega dva dolarja za galono ali prevedeno 54 centov za liter.

Pravzaprav prodajne številke rastejo že šest let zapored, kar je prvič po drugi svetovni vojni, lani pa se je s prodajo avtomobilov zavrtelo kar 437 milijard ameriških dolarjev. Povprečna cena prodanega štirikolesnika je dosegla 33.188 dolarjev, pri čemer je zanimivo, da so v povprečju kupcu ponudili 3063 dolarjev popusta, nakup volkswagna tiguana in GMC sierre 1500 pa so celo kreditirali z ničelno obrestno mero. Najbolje prodajani avto je bil že 34. leto zapored Fordov dostavnik F-150, med znamkami pa so bili s prodajo 3,08 milijona vozil na vrhu pri General Motorsu. Zanimivo, da je vozni park s povprečno enajstimi leti starosti kljub spodbudnim prodajnim številkam star kot še nikoli poprej.

Predsednik Barack Obama je tako slavil zmago, ker je ob začetkih finančne krize dvema ameriškima proizvajalcema, GM in Chryslerju, namenil kar 80 milijard pomoči. Toda predsednikova pomoč ima tudi drugo plat – z vodilnimi v ameriški avtomobilski industriji je namreč sklenil dogovor, po katerem naj bi bila vozila do leta 2025 občutno varčnejša in bi v povprečju porabila 4,3 litra goriva na sto kilometrov. Za primerjavo: lansko povprečje je bilo 9,4 litra na prevoženih sto kilometrov.

Seveda pa brez škandalov ni šlo. Tudi v Evropi se je veliko pisalo predvsem o goljufijah Volkswagna okrog izpustov, o težavah japonskega dobavitelja zračnih blazin Takata pa precej manj, pa čeprav je šlo z 19 milijoni vozil za največji vpoklic v ameriški zgodovini. Japonci so namreč z zračnimi blazinami oskrbovali več kot 20 znamk, zaradi napake pri sprožitvi pa je umrlo osem ljudi, približno sto je bilo ranjenih. Novembra so plačali 70 milijonov dolarjev kazni.

Strokovnjaki tudi v letošnjem letu avtomobilski industriji v ZDA napovedujejo rast – kot ciljno prodajo omenjajo 17,6 milijona avtomobilov –, ki pa naj bi se ustavila leta 2017. K spodbudnim številkam naj bi svoje prispevali tudi električni avtomobili, ki pa Američanov še vedno ne prepričajo množično. Tako naj bi na primer BMW na mesec prodal okoli 900 modelov i3 in 500 modelov i8, Volkswagen 400 električnih golfov, Nissan 1000 leafov, Tesla pa 1700 modelov S. Toda prodaja je še vedno bolj butična, glavni razlog pa zagotovo nizke cene goriva.