Rebolj, ki podjetnost živi že 20 let, saj je pri 18 letih začel delati v Hermes Softlabu, napoveduje za Kliko izredno dinamično rast. Skupaj z ekipo je Kliko postavil na zemljevid gazel, saj je bilo podjetje leta 2013 nominirano za gazelo osrednje Slovenije, k čemur je pripomogla tudi združitev s Sportradarjem. Dinamična rast podjetja, ki se je odločilo izmeriti kakovost odnosa med zaposlenimi in organizacijo v Zlati niti 2015, pa pomeni tudi nujno kadrovsko krepitev.

Še konec leta 2015 so imeli 92 redno zaposlenih in sedem študentov, trenutno imajo odprtih kar 15 delovnih mest. »Iščemo pa predvsem razvijalce – razvijalce sistemov ios in android, inženirje z izkušnjami s programi java, ruby in java script, podatkovne znanstvenike in inženirje za zagotavljanje kakovosti. Dobrega kadra je žal vedno premalo.«

Vaš protikandidat je bil Jernej Pavlin, še ena gazela… Ste gazele že na radarju slovenske vlade v pozitivnem smislu, torej z vami išče rešitve, ali naj vas pač samo pusti pri miru? Premier je na srečanju Združenja Manager namreč med drugim spet napovedoval izboljšanje davčnega okolja.

Od vlade ne pričakujem kaj dosti. Dinamika sprememb je v našem poslu čisto drugačna in zelo neproduktivno je pričakovati oziroma čakati na državo, da bo kratkoročno kaj spremenila. Veliko primerov iz Slovenije lepo kaže, da je kljub vsemu mogoče uspeti, žal pa to dostikrat pomeni, da je na koncu treba glavno podjetje prestaviti iz Slovenije, lokalno pa ostane samo še podružnica.

Z veseljem delim svoje mnenje o tem, kaj bi pozitivno vplivalo na razvoj Slovenije na tem področju in s kakšnimi izzivi se po navadi srečujem, ko prepričujem tuje vlagatelje o naložbi v slovenska podjetja. Po mojem mnenju je to predvsem sestaviti jasno zgodbo, kaj Slovenija je in kje smo najboljši, temu primerno prilagoditi davčne obremenitve plač in kapitalskega dobička, sprejeti zakonodajo, ki omogoča delitev opcij zaposlenim, ter spodbujati odprtost Slovenije do tujcev in tujih naložb.

Kaj pa naj bi prinesla digitalna agenda, o kateri je tudi govoril premier?

Ta dolgoročna iniciativa je sestavljena iz različnih stebrov, ki spodbujajo razvoj digitalnega trga v državah članicah EU. Čisto praktično pa se zaostajanje Evrope v primerjavi s Severno Ameriko na tem področju oziroma tudi razlike med posameznimi državami znotraj EU poznajo pri valuacijah in poslovnem uspehu mladih tehnoloških podjetij, ki stavijo na to, da bo širša populacija več uporabljala splet in na koncu tudi več kupovala prek spleta. Želim si, da bi bila Slovenija bližje vrhu lestvice indeksa digitalne agende. Mislim, da smo idealno majhni in da imamo pravi kader, da bi bili lahko vodilni na področju usvajanja novih digitalnih tehnologij.

Klika in Sportradar sta močno prepletena. Koliko tujcev že imate zaposlenih pri vas in ali vam to povzroča tudi sive lase zaradi naše zakonodaje?

Trenutno v Ljubljani zaposlujemo nekaj ljudi z območja nekdanje Jugoslavije. V preteklosti smo imeli namen zaposliti ljudi z Malte, iz Estonije, Bolgarije in Romunije, ampak se je v vseh primerih zataknilo že pri plači in obdavčitvi dela. V teh državah je obdavčitev za podjetja ugodnejša in zaposleni pri nižjem bruto strošku prejmejo višjo neto plačo. Na koncu smo to rešili tako, da smo te tujce preprosto zaposlili prek drugih podružnic Sportradarja.

Žiga Mahkovec, prijatelj in soustanovitelj Klike pred 13 leti, dela zdaj v San Franciscu, kjer je vodja inženirske skupine pri Dropboxu. Tudi vas kdaj zamika druga pot?

Žiga v šali skoraj vsak najin pogovor začne z: »Kdaj pridete?« Kratkoročno selitve nimam v načrtu, je pa na mizi trenutno več različnih opcij, ki te na koncu lahko odpeljejo čisto drugam, kot pa si mogoče v začetku načrtoval. Uspešno podjetje mora na koncu vedno imeti nekoga na svojih glavnih trgih, če hoče dobro poslovati. Brez tega preprosto ne gre.

Kaj bi se zgodilo, če bi zapustili Kliko?

To bomo videli že naslednji mesec, ko operativno zapuščam podjetje. Klika se je v zadnjih štirih letih popolnoma integrirala v skupino Sportradar, tranzicijsko obdobje je bilo dovolj dolgo, procesi so postavljeni in na mestu je postavljena odlična ekipa. Nimam nikakršnih skrbi. Podjetje bo še naprej uspešno raslo skupaj s skupino Sportradar.

Pravite, da je čas za novo obdobje. Aktivni ste v Silicijevih vrtičkih, imate že nove načrte za naprej.

Iz naložb, ki sem jih naredil zasebno ali pa prek Silicijevih vrtičkov, so nastala že dobro delujoča mlada podjetja, ki so našla svojo usmeritev in, kar je še pomembneje, dobro prodajajo svoje izdelke. Del svojega časa bom v prihodnje posvetil tem podjetjem, da se jim ne bo treba učiti na lastnih napakah. Vzporedno pa tudi že sestavljam ekipo za svoje prihodnje izzive.

Forbes je na seznam najuspešnejših menedžerjev, mlajših od 30 let, kot prvo na področju tehnologije umestil Urško Sršen, soustanoviteljico Bellabeata. V Sloveniji je veliko izjemnih potencialov, ki »poletijo« prav v tujini...

To je izjemno priznanje in res lep dosežek. Čestitke Urški! Bellabeat je lep primer mladega podjetja, ki se je pravi čas premaknilo na svoj glavni trg. Potrebujemo čim več takih ljudi, ki s svojim zgledom pokažejo drugim, kaj je mogoče narediti.