Ob pogledu na vse bolj prazne tribune na športih prireditvah v Sloveniji se večkrat poudari, da gre za posledico gospodarske krize. Češ, ljudje v težkih časih varčujejo pri manj pomembnih izdatkih, ki niso nujni za preživetje. Toda zdi se, da je takšna ugotovitev napačna. Slovenci so namreč še vedno pripravljeni seči v žep in plačati vstopnico za športno tekmo. Edini pogoj je, da imajo na voljo vrhunski športni dogodek z uspešnimi slovenskimi tekmovalci. Najlepši dokaz so smučarski skoki, saj slovenskim orlom s Petrom Prevcem na čelu več tisoč navijačev sledi tudi na tuja prizorišča.

Proti Kulmu vsaj 50 avtobusov

Na zadnji tekmi novoletne turneje v Bischofshofnu je bilo uradno pet tisoč Slovencev, neuradno vsaj dva tisoč več. Nov vrhunec bo v soboto na Kulmu, kjer se na svetovnem prvenstvu v poletih pričakuje nov množičen obisk. Slovenske turistične agencije so prepoznale poslovno priložnost, zato pospešeno organizirajo enodnevne izlete na polete. Cene aranžmajev se gibljejo od 59 do 77, za otroke okoli 30 evrov. V ceno je vštet avtobusni prevoz, vstopnica za tekmo in spremstvo na izletu. Ker je Kulm blizu Ljubljane, oddaljen približno tri ure vožnje, bo na avstrijsko Štajersko potovalo tudi precej navijačev v lastni režiji. Večina se bo odločila za enodnevni obisk, saj je cena nočitev narasla v nebo. Najcenejše postelje so razprodane, zato sta ostali le dve možnosti – drage sobe blizu skakalnice, ki stanejo več sto evrov na noč, ali cenejše v bolj oddaljenih krajih, kar pa ni več praktično.

Jure Uranjek iz turistične agencije Kompas ocenjuje, da bo proti Kulmu v soboto zjutraj krenilo vsaj petdeset avtobusov iz Slovenije. »Bilo bi jih še več, če se ne bi v petek začelo evropsko prvenstvo v rokometu na Poljskem, kamor gre pet naših avtobusov in precej individualnih navijačev,« je poudaril. Kompas je za Kulm napolnil tri avtobuse, enako turistična agencija Koratur, dva polna avtobusa ima Alpetour. »Pričakovali smo dva avtobusa, a zdaj pobiramo prijave že za četrtega,« je povedal Andrej Gregor iz koroškega Koraturja. »Imeli smo malo manevrskega prostora, saj se je povpraševanje povečalo po koncu novoletne turneje, zdaj pa je hitro prišla že tekma na Kulmu. Ker imamo zakonski sedemdnevni rok, da izlet potrdimo ali odpovemo, nismo odpirali prijav še za en avtobus, čeprav bi ga verjetno napolnili,« je povedala Maja Kremžar iz Alpetourja.

Turistične agencije zakupijo vstopnice neposredno pri organizatorju tekme. Težav ni, saj je število vstopnic skoraj neomejeno. »Kulm ima isti sistem kot Planica. Iztek je odprt, zato se lahko polni zelo dolgo,« pravi Uranjek iz Kompasa. Takšen sistem ustreza predvsem tistim, ki se bodo na Kulm odpravili v lastni organizaciji. »Vstopnic bo dovolj na kraju samem. Kdor bo prišel na prizorišče, ne bi smel imeti težav,« je potrdil tiskovni predstavnik Smučarske zveze Slovenije Tomi Trbovc. »Ljudje me kličejo, sprašujejo in pošiljajo elektronsko pošto, ali jim lahko priskrbim vstopnico. Tega ne morem storiti, ampak na prizorišču bi jih moralo biti dovolj,« je še pristavil.

Kako bo šele v Planici?

V daljavi se izrisuje tudi vrhunec skakalne sezone – finale svetovnega pokala v Planici. Čeprav bodo tekme v dolini pod Poncami sredi marca, se avtobusi turističnih agencij pospešeno polnijo. »Razprodan imamo prvi avtobus, več so jih zakupile tudi razne skupine, ki potem same tržijo avtobuse. Mi jim samo zagotovimo vstopnice in dovolilnico za Planico,« je opisala Maja Kremžar iz Alpetourja. Podobno velja za konkurenčni Koratur, kjer za Planico napolnijo po deset avtobusov z navijači s Koroškega. Zaradi odličnih rezultatov Petra Prevca je povpraševanje bistveno večje tudi pri Kompasu. »Vse pove podatek, da smo lani ta čas za Planico prodali približno 500 vstopnic, letos že vsaj 5000,« je rekel Uranjek. Če se bo smernica nadaljevala, bodo morali prodajo vstopnic celo omejiti. Kajti tudi ogromen prostor pod planiško velikanko ni neskončno velik.