Zeleni december je bil trn v peti navdušencev nad zimskimi športi, razmeroma blagega vremena pa so bili toliko bolj veseli kolesarji. Zlasti tisti, ki se na delo namesto na štirih kolesih raje vsak dan vozimo na dveh. Kljub temu se ob odsotnosti snega lahko zgodi, da nas med kolesarjenjem ujame dež. Najvztrajnejši takrat oblečejo dežne plašče, nekateri pa se včasih odločijo tudi za bolj kaskaderski pristop in kolesarijo z dežnikom v roki.

Veliko rešitev, a nobena prava

Izum dežnika, ki bi kolesarja zaščitil pred padavinami in mu hkrati omogočil nadzor nad kolesom, je zato ena glavnih nalog kolesarskih navdušencev z izumiteljsko žilico. Področje je v preteklosti ponudilo številne rešitve, a se, kot kaže, nobena od njih ni najbolj prijela. Izumljeni so bili dežniki za na glavo, ki so kolesarju sicer ponujali zaščito pred dežjem, ki pada naravnost navzdol, a je ta pristop učinkovit zgolj v mirovanju. Takoj ko se je kolesar začel premikati, je pobiral kaplje pred seboj.

Nekateri pristopi so kolesarja poskušali zaščititi s prozornim šotorčkom. Ta je sicer ponujal zaščito z vseh strani, a je s seboj prinašal nove težave. Prozorna zaščita je preprečevala prehod zraka oziroma vetra in s tem postala jadro. V šotor oblečeni kolesar sicer res ni bil premočen zaradi dežja, a je to nalogo brez težav opravil znoj, če že ni zaradi nenadnega sunka vetra končal v luži na tleh. Potrebovali bi torej izum, ki bi hkrati ščitil pred dežjem, a bi bil dovolj aerodinamično oblikovan, da kolesarjenja ne bi spremenil v mučen boj z zračnim uporom.

Varni tudi pred močnimi padavinami

Ustvarjalci kolesarskega dežnika leafxpro trdijo, da so njihovi inženirji našli pravo rešitev. Ta je precej podobna malce podaljšanemu vetrobranskemu steklu, kot ga poznamo z motornih koles, z zelo podobno obliko pa je pred leti poskušal isti problem pri motorjih rešiti tudi BMW.

Oblika leafxproja je dovolj aerodinamična, da kolesarju omogoča prijetno in suho vožnjo. K temu naj bi prispevala kombinacija sprednjega dela, ki ima obliko lista, in zračnih kanalov. V dizajn tako močno verjamejo, da zagotavljajo, da bo leafxpro zdržal tudi veter s hitrostjo do 80 kilometrov na uro. Dežnik je izdelan v več različicah – od najosnovnejše, ki daje vtis, da vas bo zavarovala zgolj ob manj intenzivnih padavinah, do najnaprednejše, ki obljublja zaščito tudi ob neurjih. Pri tem si pomaga z dodatki, ki precej spominjajo na običajen dežni plašč.

Četudi naprava izpolni obljube, se ob tem postavlja predvsem vprašanje, kaj narediti z leafxprojem, ko prikolesarite na cilj. Vsekakor je dobro imeti kolo spravljeno v varni kolesarnici. Če ta ni na voljo, ob razširjenosti kraj koles pri nas vselej obstaja nevarnost, da vam priročni pripomoček preprosto odtujijo. Da bi ga lahko uporabili tudi med vožnjo domov, boste morali leafxpro verjetno sneti s kolesa – in to v dežju, postopek pa je videti rahlo zamuden.