Kaninsko pogorje je trenutno skoraj brez snega. To pa gre na roko izvajalcu del pri obnovi smučišča, ki so ga zaradi okvare dostavne kabinske žičnice zaprli pred skoraj tremi leti.

Po najugodnejšem scenariju naj bi januarja 2016 zavrteli štirisedežnico Prevala, ki povezuje slovensko in italijansko stran smučišča Kanin - Sella Nevea (Na Žlebeh), prav tako pa tudi trisedežnico Skripi. Krožna kabinska žičnica iz doline do zgornje postaje 2200 metrov nad morjem bo prišla na vrsto pozneje. »Končno smo dočakali veliko pettonsko obračalno kolo za žičnico na Prevali. Tovornjak iz Francije ga je odpeljal do postaje B, od tam pa smo ga z našo mehanizacijo spravili do Prevale. Dela naj bi opravili do konca letošnjega leta, ko bomo dvignili tudi jeklenico in tako bo štirisedežnica pripravljena za zagon,« je povedal Peter Poljanec, direktor družbe Kaskader iz Spodnje Idrije.

Obnova kabinske žičnice prihodnje leto

»V teh dneh smo obnovili tudi zadnjega od petih polomljenih stebrov med postajama C in D, ki so bili uničeni zaradi velikih količin snega in nevzdrževanja v preteklih letih. Material zanje so naredili v Sloveniji pod vodstvom francoskih strokovnjakov. Ti bdijo tudi nad ostalimi obnovitvenimi deli. Iz Francije pričakujemo še nekaj materiala, tako da bomo lahko končali dela na žičnicah Prevala in Skripi,« dodaja Poljanec.

Kaskaderjevi delavci so v preteklih dneh z drogov na napravi Skripi odstranili vse baterije (kolesa, po katerih teče jeklena vrv), ki jih bodo generalno obnovili na postaji D. Odstranili pa so tudi vse baterije na krožni kabinski žičnici, ki jih bodo začeli obnavljati po novem letu na spodnji postaji v Bovcu. Prenovljena je tudi streha za zgornji postaji, posegov v restavraciji Prestreljenik pa zaenkrat še ne bo. Restavracija bo ob obratovanju naprav zaenkrat odprta le zasilno. Na Kaninu je tudi nov teptalni stroj, ki so ga nabavili v Nemčiji, v kratkem pa pričakujejo še drugega.

Snega na Kaninu le za vzorec

»Posebnih težav pri obnovi trenutno ni, še največji problem je pomanjkanje materiala iz Francije. Na delovišču nas na nekaterih mestih ovira sneg, ki ga je na senčnih površinah okoli 30 centimetrov. Ravno toliko, da moramo biti še dodatno previdni,« razloži Poljanec. Medtem ko poteka obnova, pa se Poljanec dogovarja z vodstvom andorske družbe PGI za začasno upravljanje smučišča. »Zaenkrat se še dogovarjamo. Nič konkretnega še nismo sklenili, vendar mislim, da ne bo problemov. Upam, da bomo del naprav le zavrteli čez mesec dni,« je še vedno optimist Kaskaderjev direktor, ki je zadovoljen tudi s sprotnim poplačilom za opravljena dela. Spodnjeidrijska družba naj bi po ocenah na Kaninu opravila za pol milijona evrov del.