Prejšnji teden smo na tem mestu govorili o Marjanu Simčiču in njegovih velikih uspehih na mednarodnem vinskem trgu. Marjan Simčič dobiva visoke ocene, hkrati pa mu uspeva tudi s prodajo na tujih trgih. A vse bolje gre tudi njegovemu konkurentu Aleksu Simčiču iz Kozane, ki ponuja vina z imenom (svojega očeta) Edi Simčič.

Tudi on se večinoma oziroma vse več pojavlja na tujih trgih, prejšnji teden pa se je predstavil z za našo vinsko sceno, tudi za Ljubljano, dokaj nenavadno prireditvijo. V razstavnem delu vinoteke eVino je Aleks Simčič s svojim moštvom pet dolgih ur stregel ducat svojih najboljših in najdražjih vin. Šlo je za liter in pol velike steklenice (magnum ali, če hočete, dvojne steklenice), ki po mnenju strokovnjakov same po sebi pomenijo najboljšo embalažo za shranjevanje vrhunskih vin. Po drugi strani pa tolikšne količine vina, v nasprotju z drugimi izdelki, ki so navadno cenejši, če jih kupimo več, niso nič manj drage. Še posebno če gre za vino Edi Simčič.

Od cene ne odstopa

Zakaj toliko o cenah? Ob pokušnji je namreč potekala tudi prodaja omenjenih vin. Kaj je bilo na voljo? Recimo rebula riserva iz leta 2009 – cena velike steklenice je bila sicer razmeroma ugodnih 37 evrov, kar je približno 30 odstotkov manj, kot boste zanjo odšteli v restavraciji. Iz letnika 2010 so za 47 evrov ponudili sauvignon. Chardonnay kozana, verjetno najboljše belo vino iz kleti, je stal 64 evrov, če med ducatom vin, ki jih je bilo mogoče pokusiti, omenimo še eno rdeče, je to za mnoge najboljši slovenski rdeči cuvee kolos, letnik 2006.

Dvojno steklenico kolosa ali kolosalnega vina, ki trenutno velja za najdražjo slovensko vinsko kapljico, je bilo mogoče na dan pokušnje kupiti za kakšnih 150 evrov. Gre za rdeče vino, mešanico merlota, cabernet sauvignona in cabernet franka, ki ga posebej pazijo v kleti in ga je le pet ali deset sodov. Pri izboru in staranju vina se naslanjajo zgolj na pokušanje vina. Aleks Simčič je prepričan, da si nižje cene ne zasluži, po drugi strani pa v kleti ne želijo sprejemati kompromisov, ne pri kakovosti vin ne pri cenah. Konec koncev gredo vina, kot je kolos, zelo dobro v prodajo v tujini, tudi v Združenih državah Amerike.