Le izjemno slabo vreme in večje količine snega lahko preprečijo družbi Dr. Duhovnik in podizvajalcem, da ne bi do roka, to je do sredine decembra, pripravili žičniške naprave na našem edinem visokogorskem smučišču za ponovno obratovanje.

Dela trenutno potekajo po načrtih in v prihodnjih dneh se bodo delavci idrijskega Kaskaderja preselili na smučišče Prevala, kjer bodo pripravili temelje za zabojnika. »Na Prevali smo odstranili obe leseni baraki. Kmalu bosta namesto njiju stala zabojnika, ki sta že na postaji A krožne kabinske žičnice in čakata na prevoz do štirisedežnice Prevala. Zabojnika bosta postavljena ob pogonski in obračalni postaji,« je povedal Peter Poljanec, direktor družbe Kaskader, in pojasnil, da bodo v njiju uredili krmilni sistem za delovanje štirisedežnice Prevala in za razbremenitev pritiska snega ter agregat. Da se bosta zabojnika lepše vključila v okolje vršacev, ju bodo nadgradili še s klasično streho in lesenim delom, kjer bo mogoče urediti tudi zasilno prenočišče.

Poškodovanih pet stebrov

Peter Poljanec nam je še povedal: »Tik pred prazniki smo dokončali sanacijo vseh betonskih temeljev na krožni kabinski žičnici med postajami A, B, C in D. Pripravljamo tudi sidrišča za montažno iglo, s pomočjo katere bomo sanirali pet poškodovanih nosilnih stebrov žičnice na odseku med postajama C in D. Z dostopno potjo smo prišli do postaje C in začetka trisedežnice Skripi. Do tja lahko pridemo s tovornjakom. Od tam naprej prevoz vsega materiala opravljamo z novim buldožerjem – nakladačem, ki nam je v izredno pomoč. Z njim pridemo po trasi smučišča vse do postaje D in naprej do Prevale. Stroj bo ostal do nadaljnjega na Kaninu in ga bomo uporabljali tudi pri delih, ki jih načrtujemo v prihodnje. V skrajnem primeru pa bomo uporabili tudi helikopter, vendar trenutno po njem ni potrebe.«

Prihajajo strokovnjaki Pome

V teh dneh v Bovcu pričakujejo strokovnjake družbe Poma, ki se je kot konstruktor in dobavitelj aktivno vključila v rekonstrukcijo žičniških naprav. Prav tako poteka pridobivanje ponudb za obrtniška dela za najnujnejša popravila restavracije Prestreljenik 2200 metrov visoko in lesenih delov pri dostopih na trisedežnico Skripi. Obenem pa je še odprto, kdo bo obnovljene naprave upravljal.

Delavce, ki sanirajo žičniške naprave na Kaninu, je med deli presenetil tudi sneg. Vendar to ni bila največja težava. »Najbolj naporna je bila doslej hoja od postaje C do postaje D. Sedaj si pomagamo z goseničarjem. Sneg na južni strani Kanina je na srečo skopnel. Nekaj ga je ostalo na sedlu Prevala, vendar ne ovira del,« je dodal Poljanec.

Naložba vredna 5,9 milijona evrov

Naj spomnimo, da je občina Bovec v začetku oktobra podpisala pogodbo z ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo in da je izvajalec del, podjetje Dr. Duhovnik, za tem lahko podpisal tudi pogodbo s francosko Pomo.

Stroški bovške občine za sanacijo kaninskega smučišča in pridobitev lastništva znašajo 404.000 evrov. Od tega 200.000 evrov kot prispevek občine pri pridobivanju 3,8 milijona evrov evropskega denarja (država sodeluje s prispevkom 700.000 evrov), 204.000 evrov pa je občina plačala ob pridobivanju premoženja Hete in ATC Kanin v stečaju. Ministrstvo za gospodarski razvoj je za dela namenilo dodatnih milijon evrov, celotna načrtovana obnova kaninskih naprav pa je ocenjena na 5,9 milijona evrov.