Po napovedih bo naložba dokončana v štirih mesecih, naprave pa naj bi se zavrtele še pred božičnimi prazniki. »Gre za zgodovinski dan. Naredili bomo konec agoniji, ki se je zgrnila nad kaninsko smučišče,« je bil včeraj po podpisu zadovoljen bovški župan Valter Mlekuž. »Danes smo gotovi, da bomo Bovcu vrnili zimsko sezono, kot jih je imel v preteklosti.«

Financiranje iz evropskih sredstev

Predsednik komisije za obnovo Kanina in občinski svetnik ter državni poslanec Danijel Krivec je ob tem povedal, da so že tretja komisija za reševanje Kanina in da so dela začeli lansko poletje. »Najprej smo z odvetnikom Mihom Sotlarjem rešili zaplete okoli lastništva, pozneje pa smo pripravili realno oceno najnujnejših del. Tik pred zdajci so nastale spremembe tudi pri financiranju. Zaradi precejšnjih ostankov evropskih sredstev iz prejšnje finančne perspektive se je pojavila priložnost, da ta sredstva porabimo do konca novembra. Ko bo prenova končana, bo občina iskala upravljalca, ki bi sodeloval tudi pri razvoju smučišča.«

Jože Duhovnik je prepričan, da je za izvajalce najpomembnejša logistika, kako priti na Kanin. Zato bodo uredili dovozno pot na postajo C in nato še na vrh Kanina ter do Prevale. Zavod za gozdove je že pripravil vso potrebno dokumentacijo za gradnjo. »Obnova bo zahtevna, zadostiti bomo morali sodobnim evropskim varnostnim standardom. Najprej bomo obnovili krožno kabinsko žičnico od postaje A do postaje D, nato bomo posodobili štirisedežnico Prevala in tako omogočili dostop do italijanskega dela smučišča, pozneje bodo prišla na vrsto dela pri trisedežnici Skripi in restavraciji Prestreljenik, nazadnje pa se bomo lotili še obnove dvosedežnice Veliki graben. Poskrbeti moramo, da bodo ljudje varno in zanesljivo smučali,« je povedal Duhovnik in poudaril, da bodo vse utrujene in poškodovane dele na napravah zamenjali, na gradbišču bo od 20, v konicah pa tudi do sto ljudi.

Zahtevno delo 2000 metrov visoko

»Kanin je najtežja in najzahtevnejša gora za dela v Sloveniji. Delavci bodo delali na višini 2000 metrov. Denar bomo poleg obnove poškodovanih in obrabljenih elementov porabili še za uničeno in pokradeno elektronsko opremo, za gradbena dela in komunikacijo od postaje A do Prevale.«

Peter Poljanec, direktor podjetja Kaskader iz Idrije, soizvajalec del, ki z ekipo 12 delavcev že temeljito pregleduje stebre od postaje A do postaje B, ob tem pove, da so stebri zviti in močneje poškodovani samo do višine 1500 metrov. Najzahtevnejše delo po strokovni plati jih čaka pri namestitvi nove jeklenice na razdalji okoli 500 metrov med postajama A in B.