Tehnologija vsako leto bolj spreminja načine, kako ljudje iščejo delo in kako podjetja rekrutirajo kandidate. Vse več iskalcev dela namreč aktivno išče zaposlitev prek mobilnih naprav, mobilna pa postajajo tudi delovna mesta. Prav tako je vse bolj pomembna vloga družbenih omrežij pri iskanju zaposlitve in zaposlovanju, pojavljajo pa se že tudi novi trendi, ki bodo vplivali na delovna okolja podjetij in ki bodo zahtevali nove pristope v tradicionalnem odnosu med delodajalcem ter zaposlenim, kaže letošnja Adeccova raziskava o trendih na trgu dela.

V raziskavi, ki so jo opravili v sodelovanju s Katoliško univerzo v Milanu, je sodelovalo več kot 31.000 iskalcev zaposlitve in več kot 4100 zaposlovalcev iz 26 držav. Vsi so delili mnenja in izkušnje glede uporabe družbenih omrežij za zaposlovanje in iskanje zaposlitev, tako da analiza podatkov ponuja vpogled v uporabo družbenih medijev v profesionalne namene, njihovo učinkovitost v povezovanju iskalcev zaposlitve s prostimi delovnimi mesti, pomembnost in vpliv spletnega ugleda na zaposlovanje, razkriva pa tudi nove nastajajoče trende, kot je pametno delo oziroma tako imenovani smartworking. Pri tem je v ospredju fleksibilnost delovnega mesta, ki bo v prihodnosti ključen dejavnik dela, poudarjajo v Adeccu.

Rezultati raziskave kažejo, da linkedin še vedno ostaja najbolj priljubljena platforma za povezovanje v profesionalne namene, tako med delodajalci kot med iskalci zaposlitve, čeprav jo slednji uporabljajo bistveno manj kot delodajalci. Čeprav delodajalci po novih sodelavcih raje brskajo oziroma jih rekrutirajo na profesionalnem družbenem omrežju, pa facebook še vedno ostaja referenčno omrežje za vse družbene aktivnosti, vključno z izgradnjo osebne znamke, kaže Adeccova raziskava.

Slovenci iščejo službo na linkedinu

V Sloveniji izključno za iskanje zaposlitve linkedin uporablja 25 odstotkov ljudi, je pokazala raziskava, medtem ko so na facebooku kar zadeva iskanje zaposlitve, skoraj neaktivni. To omrežje namreč za iskanje zaposlitve uporabljata manj kot dva odstotka vprašanih, za osebne in druge poslovne namene pa precej več, slabih 40 odstotkov. Na drugih omrežjih, kot so twitter, instagram in youtube, so Slovenci poslovno praktično neaktivni, saj za iskanje zaposlitve ta omrežja uporablja zgolj odstotek iskalcev dela, medtem ko je uporaba za osebne namene pogostejša.

A se z aktivnostjo na več družbenih omrežjih povečuje možnost, da bo delodajalec stopil v stik z iskalcem zaposlitve. Za primerjavo, z aktivnostjo na enem omrežju je le 16 odstotkov verjetnosti, da bo delodajalec kontaktiral iskalca zaposlitve, če iskalec zaposlitve uporablja vseh pet največjih globalnih platform, pa verjetnost naraste na kar 46 odstotkov, ugotavlja raziskava. Ob tem ne gre zanemariti dejstva, da so zaposlovalci prek družbenih medijev našli že petino novih sodelavcev, dodajajo v Adeccu.

Klasični oglasi bodo postali redkost

Tako tudi napovedi za leto 2016 predvidevajo, da bodo klasične oblike zaposlitvenih oglasov izgubile pomen za okoli 5 odstotkov v korist družbenih omrežij, saj delodajalci vse več informacij o kandidatih iščejo na teh omrežjih. Okoli tretjina delodajalcev kandidate vpraša o njihovi prisotnosti na družbenih omrežjih, nekaj več kot četrtina pa je kandidate že zavrnilo zaradi neprimernih vsebin na njihovih profilih na družbenih omrežjih ali zaradi nasprotujočih si informacij, ki jih kandidati o sebi delijo na spletu in po klasičnih komunikacijskih kanalih, priznavajo v anketi.

Raziskava razkriva tudi, da postaja fleksibilnost posameznikovega delovnega mesta bistven del novih načinov dela v prihodnje. Čeprav večina iskalcev zaposlitve in skoraj polovica delodajalcev ni še nikoli slišala za koncept pametnega dela, so kljub temu pokazali močno zanimanje za vključevanje novih rešitev v dnevno prakso. Tovrstnim rešitvam so do zdaj, nekoliko pričakovano, bolj naklonjeni iskalci zaposlitev, medtem ko delodajalci za zdaj ostajajo previdni in zadržani, pojasnjujejo v Adeccu. A bo pojav novih konceptov, kot je pametno delo, kljub vsemu ustvaril nove interakcije in povezave med zaposlovalci in zaposlenimi, dodajajo.