Po mnenju uprave Revoza bo ta »boleča zadeva« zagotovo imela posledice tako za nemškega proizvajalca kot tudi za širšo avtomobilsko industrijo. »Skupina Renault se je takoj ob izbruhu afere jasno opredelila, da podobne opreme, ki bi prikrivala resnične podatke o emisijah, v svoja vozila nikoli ni vgrajevala in jih tudi ne vgrajuje.«

Vsak bo iskal svoje priložnosti

Kot so še dejali v Revozu, se bodo verjetno s krizo, ki jo doživlja nemški proizvajalec, razmerja na trgu spremenila, vsakdo bo na svoji strani poskušal najti svoje priložnosti. »Za Renault je prva obveza spoštovanje zakonodaje in zagotavljanje kakovosti za kupca, ta pa se bo odločil o izbiri znamke oziroma modela.«

Sicer pa je v Revozu dobro leto po začetku prodaje twinga in štirisedežnega smarta spet prišlo do nepričakovano visokega upada povpraševanja oziroma, kot so zapisali, »naročila niso na pričakovani ravni«. Kljub posameznim ukrepom znotraj podjetja in dogovoru s socialnimi partnerji se zmanjšanju obsega dnevne proizvodnje ni mogoče izogniti, pravijo v Revozu. Zato bodo v naslednjih tednih prešli z dnevne proizvodnje 42 vozil na uro na 38 vozil na uro. Namesto trenutnih 600 vozil na dan naj bi tako izdelali okrog 540 vozil. Kljub temu zagotavljajo, da napoved na letni ravni ostaja nespremenjena, to je 10- do 15-odstotna rast glede na lansko leto, ko so izdelali 118.578 vozil.

Kot smo poročali, se je Revozova uprava s socialnimi partnerji dogovorila, da bo upad naročil reševala z nedelovnimi oziroma tako imenovanimi dnevi x. A izkazalo se je, da ukrep ne bo zadosten in da z njim ne bodo mogli povsem prilagoditi proizvodnje upadu povpraševanja. »Povpraševanje je nekoliko nižje od načrtovanega, poleg tega so se ponekod še iz začetka leta ustvarile zaloge, ki jih je treba počrpati,« so povedali v Revozu.

Brez dela bo ostalo okrog 150 delavcev

Zmanjšanju proizvodnje bo tako sledilo tudi zmanjšanje števila zaposlenih, vendar ne v tolikšnem obsegu. Brez dela v Revozu bo ostalo okrog 150 agencijskih delavcev. Trenutno je med 2400 zaposlenimi okrog štiristo delavcev, zaposlenih prek agencij. Po Pungeršičevih besedah so napoved novega ukrepa, ki naj bi ga začeli izvajati v začetku decembra, seveda obravnavali na svetu delavcev, a kaj veliko sindikat ni mogel storiti. »Dosegli smo vsaj to, da se je za nekatere našlo drugo delo, nekaj delavcev pa bo šlo na izobraževanje v Francijo. Tako da bo brez dela ostalo zagotovo manj kot 150 ljudi.«

Kot ob tem poudarjajo v Revozu, kljub slabšemu odzivu trga še vedno izpolnjujejo pogoje, določene v pogodbi z ministrstvom za gospodarski razvoj o dodelitvi spodbude neposredni tuji naložbi. Med pogoji je bila tudi prezaposlitev 51 agencijskih delavcev v Revoz, kar so izpeljali do konca septembra. Sicer pa so v začetni fazi projekta najeli več kot tisoč delavcev, tako da bo Revoz, kot zagotavljajo, »kljub prilagajanju števila zaposlenih konec letošnjega leta še vedno izpolnjeval vse pogodbene pogoje na področju zaposlovanja«. Po njihovih besedah v igri še vedno ostaja tudi serijska proizvodnja smarta fourfour za kitajski trg, ki naj bi jo začeli v začetku prihodnjega leta.