Swingy je inovativna lesena igrača za trening ravnotežja. Gre za prvi brezžični deski za lovljenje ravnotežja, ki na igriv način spodbujata otroke, da so fizično aktivni, ko igrajo igrice na pametnih telefonih ali tablicah. Tako mlada starša Urša in Niki Popović predstavljata izdelek, ki se bo v sredo znašel na kickstarterju, spletni platformi za množično financiranje najrazličnejših projektov.

Swingy je v celoti izdelan v Sloveniji in je novost tako na našem kot na svetovnem trgu, trdijo v ekipi in obenem pojasnjujejo, v čem je izdelek tako inovativen: deski za ravnotežje sta brezžično povezani z digitalno igrico, kar otroke spodbuja k igranju digitalnih iger z nogami, s čimer krepijo občutek za ravnotežje, koordinacijo in pravilno držo. Kar zadeva tehnološko dovršenost lesene igrače, dodajajo, pa so se povezali s podjetjem Chipolo, ki je na kickstarterju predlani uspelo z istoimenskim obeskom, ki uporabnika varuje pred izgubo različnih predmetov.

Ekipa Swingyja se je namreč želela znebiti kablov, ki bi otrokom delali preglavice in jih odvrnili od vadbe med igranjem igric, v Chipolu pa so swingy prepoznali za »zelo inovativen in uporaben izdelek«. »Zelo smo ponosni na ekipo, ki je dokazala, da se lahko naš izdelek chipolo uporabi tudi za povsem nove namene, kot je izdelek swingy,« je o razlogih za sodelovanje pri povsem drugačnem izdelku od chipola in posredno v še eni kampanji na kickstarterju dejal Tadej Jevševar, soustanovitelj podjetja.

Od zgodnjega otroštva do pubertete

Popovićeva sta razvila idejo, ko sta svoja sinova opazovala, kako rada igrata igrice na pametnih telefonih in tablicah. In zagotovo še zdaleč nista osamljena primera. »Swingy je nastal v želji najina fanta spraviti s kavča, ne da bi jima pri tem onemogočila igranje njima tako ljubih digitalnih igric,« pojasnjujejo mladi starši, ki so s pomočjo ekipe razvili leseni deski, primerni za otroke, stare med 4 in 12 let.

S tem pa ne pridobijo le otroci, temveč predvsem njihovi starši, ki ne bodo več v skrbeh, kako malčke spraviti v gibanje. »Nihče ne vidi rad svojih otrok poležavati na fotelju ob igranju računalniških igric. Otroci se danes gibajo premalo, zaradi česar med drugim trpi razvoj motoričnih spretnosti. Swingy pa omogoča otrokom, da so aktivni tudi takrat, ko se zabavajo z igranjem digitalnih igric. Z nihanjem naprej in nazaj otroci krepijo mišice, potrebne za pravilno držo, aktivirajo mišice stabilizatorjev trupa ter izboljšujejo ravnotežje in koordinacijo,« pojasnjuje Urška Popović.

Kot primer navaja igranje digitalne igrice swing-pong, pri kateri vsaka deska za ravnotežje upravlja en drsnik na zaslonu, med njima se odbija žogica, vsak odboj pa prinese točke.

Tako kot številni drugi slovenski leseni izdelki, ki si oziroma so si pot na trg utirali na kickstarterju, je tudi swingy narejen iz naravnega bukovega lesa, ki je »prijeten na dotik ter obenem robusten in vzdržljiv«. Swingy je tudi varen za uporabo, prekrit je s protizdrsnim premazom ter oblikovan tako, da se med igranjem ne spodmakne, zatrjujejo v ekipi, kjer so pomislili tudi na to, da bi se lahko s swingyjem »krepila« cela družina.

Otroško različico swingyja so zato nadgradili še z »dizajnersko«, obe pa bo mogoče na kickstarterju prednaročiti poldrugi mesec. Kampanja bo namreč trajala 43 dni, v tem času pa bodo skušali zbrati 20.000 evrov, ki jih potrebujejo za začetek proizvodnje lesene igrače.

Čedalje več »lesenih« kampanj

Swingy bo sicer četrti aktualni slovenski projekt na kickstarterju, ki predstavlja leseni izdelek, minuli ponedeljek pa je sredstva uspešno zbral projekt Less, strateška namizna igra, narejena iz lesa. Ekipa je zbrala 48.411 dolarjev, njihov cilj pa je bilo pridobiti 4000 dolarjev zagonskega kapitala.

Še tri dni bo sredstva zbirala še ena strateška namizna igra, narejena iz lesa, decadolo. Zadani cilj 9000 dolarjev so sicer že presegli, in sicer za slabih 2000 dolarjev. Nekoliko več težav pri zbiranju sredstev pa imata kampanji, ki sta po namenu uporabe precej podobni swingyju. Gre namreč za otroški poganjalec, trikolo in skiro v enem. Lucky 3v1, ki ga je razvil Matjaž Loc, idejo zanj pa dobil med poučevanjem košarke za malčke. Za proizvodnjo prve serije koles lucky loc potrebuje 15.000 dolarjev, a jih je do zdaj zbral le desetino. Časa za dosego cilja ima še en mesec, saj bo kampanja tekla do 9. novembra.

Velika pričakovanja je ob napovedi kampanje na kickstarterju obetal tudi smart froc, naslednik lesenega stola froc izpod rok Ribničana Mateja Koširja. A je bil vsaj začetek kampanje za pametni stol, ki bi rasel skupaj z otrokom in pri tem meril njegovo telesno maso, precej neslaven. Košir si je namreč z ekipo zadal cilj zbrati 55.000 dolarjev, 20 dni pred koncem pa jim je uspelo zbrati dobre tri tisočake.

Smart froc je otroški stol, ki ima pod sedalnim delom merilne celice, ki so povezane z aplikacijo. To omogoča, da starši spremljajo otrokovo težo od šestih mesecev njegove starosti vse do 12. leta. Aplikacija poleg spremljanja teže omogoča tudi spremljanje podatkov o tem, koliko časa je otrok presedel na stolu, kdaj je nazadnje sedel ter kakšna je njegova drža. Košir bo skušal na Kickstarterju zbrati 100.000 dolarjev.

Razlogi za neuspešne kampanje so običajno najrazličnejši, povečini pa gre za slabo pripravljene kampanje, menijo podjetniki, ki so na kickstarterju želi uspehe.

Ali gre pri dejstvu, da sta leseni namizni igri poželi uspeh in da za lesena izdelka za otroke ni pravega zanimanja, zgolj za naključje, bo lahko pokazal swingy, če bo kaj prepričljivejši od luckyja in smart froca.