Mestna občina Ljubljana je z uvedbo sistema Urbana SMS Parking posodobila plačevanje parkirnine, saj lahko vozniki zdaj parkirnino namesto na parkomatih plačajo tudi s pošiljanjem telefonskega sporočila na številko 041 202 010. Kateri voznik je plačal parkirnino in kateri ne, bodo kontrolorji Ljubljanskih parkirišč in tržnic zdaj preverjali z vpisom registrske številke posameznega vozila v posebno aplikacijo.

Zaradi te novosti se postavlja vprašanje, zakaj občina v sistem ni vključila tudi stanovalcev, ki smejo na območjih kratkotrajnega parkiranja parkirati neomejeno, a morajo imeti ustrezno parkirno dovolilnico. Ti morajo v času, ko je vozilo parkirano na teh plačljivih parkirnih prostorih, vedno poskrbeti, da je dovolilnica za parkiranje nameščena na vidnem mestu pod vetrobranskim steklom. Če dovolilnice tam ni oziroma če jo kar koli zakriva, jim mestni redarji oziroma kontrolorji skladno z občinskim odlokom napišejo globo.

Brezovar: Poudarek naj bo na pomoči meščanom, ne represiji

Takšna ureditev se mestnemu svetniku Stranke modernega centra Nejcu Brezovarju zdi nečloveška. »Želel bi si, da se ta služba (redarska, op.p.) v Mestni občini Ljubljana opravlja na način, ki daje poudarek ponujanju uslug meščankam in meščanom in ne le represiji in sankcioniranju kršiteljev,« je dejal Brezovar. Po njegovem mnenju so stanovalci že s plačilom parkirnih dovolilnic plačali pravico do parkiranja, zato po njegovem mnenju ne bi smeli biti še žrtve kaznovanja.

Svetnik je občini zato predlagal, naj »uskladi delovanje mestnega redarstva s podatki oddelka za gospodarske dejavnosti in promet o plačnikih parkirnih dovolilnic na način, da redar, preden nekoga oglobi, preveri v sistemu, ali je posamezni lastnik avtomobila plačal dovolilnico za parkiranje na nekem območju in jo je morda le pozabil dati na vidno mesto«.

Vodja oddelka za gospodarske dejavnosti in promet David Polutnik je Brezovarjevo idejo v odgovoru na svetniško vprašanje označil kot zanimivo in zagotovil, da bo v prihodnosti napredek v tej smeri v določeni meri tudi uresničljiv. A Polutnik je v svojem odgovoru pojasnil, da bi redarji v tem trenutku imeli veliko preglavic, če bi občina ukinila obvezo nameščanja dovolilnic na vidno mesto in bi pred izdajo kazni morali za vsak avtomobil preveriti, ali je občina zanj izdala parkirno dovolilnico. Redarji bi posledično morali preveriti čisto vsako vozilo brez dovolilnice ali parkirnega listka, da bi lahko identificirali dejanske kršitelje. »Takšno preverjanje vseh vozil bi bilo seveda izredno neekonomično, časovno zamudno in mogoče v kakšnem svojem delu morebiti celo sporno,« je zatrdil Polutnik.

Parkirne dovolilnice ostajajo v papirnati obliki

A z uvedbo Urbana SMS Parking bodo redarji morali početi ravno to, kar je Polutnik označil za neekonomično in zamudno, saj bodo morali vsako vozilo, ki ne bo imelo niti parkirnega listka niti parkirne dovolilnice, preveriti z vpogledom v posebno aplikacijo, da se prepričajo, ali voznik parkirnine morebiti ni plačal s SMS sporočilom. Zato smo preverili, zakaj v to aplikacijo na neki način ne vključijo še parkirnih dovolilnic. A na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so takoj našli problem: povezava dveh baz podatkov bi bila po njihovem mnenju »precej zahtevna in zamudna in je lahko tudi sporna z vidika varstva osebnih podatkov«.

Brezovar je bil nad odgovorom Polutnika razočaran predvsem zato, ker je uvedba sistema Urbana SMS Parking pokazala, da je tehnologija že precej dobro razvita in bi bilo treba zgolj vključiti še podatke o dovolilnicah. »Vprašati se tudi moramo, ali je namen redarstva, da je ekonomično, ali je njegova naloga skrbeti za red in pomagati občanom. Nič ne bo narobe, če redarji ne bodo blagajne polnili tako kot doslej, če bodo pri tem ponudili dobro storitev svojim občanom,« je prepričan Brezovar.