Potem ko je Mestna občina Ljubljana minuli teden odprla razširjeno in prenovljeno parkirišče tipa parkiraj in se pelji z avtobusom (P+R) na Dolgem mostu, je včeraj na Barju odprla še peto parkirišče tega tipa. Na P+R Barje je prostora za 347 osebnih vozil, od tega jih je 17 prilagojenih za invalide. Mnogi prebivalci bližnje Rakove jelše, ki so prišli na odprtje, so bili veseli, da je občina prej degradirano in zaraščeno območje preuredila v parkirišče, na katerem je zasadila tudi mlada drevesa.

Župana in njegove najožje sodelavce so tamkajšnji krajani spodbujali, naj se občina loti urejanja še drugih degradiranih območij, in spraševali, kdaj lahko na Rakovi jelši pričakujejo večjo trgovino. Glede trgovine jih je Janković napotil, naj pošiljajo pobude na Mercator, Spar in druge trgovce, v vmesnem času pa jih je povabil, naj se do večjih trgovin popeljejo z mestnimi avtobusi.

Z Barja do središča tudi z mestnimi kolesi

Podobno kot parkirišče na Dolgem mostu je občina barjanski P+R opremila z dvema polnilnima mestoma za polnjenje električnih vozil, postavila je tudi 68 stojal za kolesa in 20 stojal za mestna kolesa iz sistema Bicikelj. Dodatnih deset stojal za kolesa pa je pokrila z nadstrešnico.

Polutnik upa, da bodo vozniki parkirišče P+R Barje uporabljali bolj ali pa vsaj tako pogosto kot tistega na Dolgem mostu, ki je po zasedenosti trenutno najbolje delujoče parkirišče tega tipa. V letošnjem letu je po podatkih iz prvih osmih mesecev le na P+R Dolgi most v povprečju parkiralo več kot sto vozil na dan, in sicer 144 na dan.

Gradnja barjanskega parkirišča, ki se razteza na približno 13.000 kvadratnih metrih, je stala nekaj manj kot 3,1 milijona evrov, pri čemer je 1,4 milijona evrov prispeval evropski kohezijski sklad. Velja še omeniti: družba Trgograd, ki je zgradila parkirišče, je morala v mehka barjanska tla zavrtati kar 1117 približno šestnajst metrov dolgih pilotov, da parkirišče zaradi posedanja s časom ne bi postalo valovito.

Občina namerava parkirišče P+R Barje sčasoma povečati in zgraditi še sedem novih parkirišč tega tipa drugje na obrobju mesta. Vodja občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet David Polutnik za zdaj ni mogel napovedati, katero parkirišče bo prišlo najprej na vrsto. »Pogledati moramo, pri katerih parkiriščih je projektna dokumentacija že pripravljena do take mere, da bi lahko čim prej zaprosili za gradbeno dovoljenje. Vsekakor pa so na vrhu prioritet P+R v Črnučah, ob Zaloški cesti in v Stanežičah. Predvsem bi si želel tistega v Stanežičah, ker trenutno nimamo nikakršne možnosti, da bi prestregli vozila iz Gorenjske in voznike preusmerili na javni promet,« je pojasnil Polutnik.

Proge 9, 19B in 19I po novih poteh

Da vozniki čim bolje sprejmejo parkirišče P+R Barje, je ključna tudi dobra avtobusna povezava. Javno podjetje Ljubljanski potniški promet (LPP) je zato z včerajšnjim dnem spremenilo potek proge 9, ki bo omenjeno parkirišče povezovala s središčem in drugimi deli mesta. Avtobusi na progi 9 bodo iz smeri središča proti obvoznici po novem z Barjanske ceste zavili na Hladnikovo cesto, pot nadaljevali po Opekarski in Poti na Rakovo jelšo, nato pa znova zavili na Barjansko cesto in pobrali potnike na parkirišču, preden bodo svojo pot nadaljevali nazaj proti središču mesta.

LPP je zaradi zapore južnega dela Slovenske ceste (med Aškerčevo in Šubičevo) in preusmeritve proge 9 poskusno preusmeril tudi progi 19B in 19I. Ti iz smeri centra ne bosta več vozili po Barjanski cesti, temveč bosta s Slovenske zavili na Dalmatinovo, pot nadaljevali po Komenskega ulici, Resljevi, skozi predor pod ljubljanskim gradom in nato zavili na Karlovško, s katere bosta zavili na Janežičevo in nato na Opekarsko cesto ter po križišču s Hladnikovo cesto nadaljevali po svoji običajni poti.

Direktor Ljubljanskega potniškega prometa Peter Horvat je priznal, da so že včeraj prejeli več klicev občanov, ki z novo potjo prog 19B in 19I niso bili zadovoljni. »Res je, da bodo ljudje potovali kakšno minuto več, ampak trasa ni slaba in prosimo ljudi, naj potrpijo,« je dejal Horvat. Obljubil je, da bodo vse pripombe potnikov o novem poteku prog 19B in 19I upoštevali in se nato odločili, ali omenjeni progi po dokončanju prenove južnega dela Slovenske ceste vrniti na staro traso.