Doslej najuspešnejše parkirišče tipa parkiraj in se odpelji z avtobusom (P+R) na Dolgem mostu je po dveh mesecih in pol ponovno odprto. Po novem lahko na njem namesto 187 parkira kar 371 vozil. Do 22. septembra bo uporaba sistema P+R na tem parkirišču brezplačna.

Poleg osebnih vozil je na Dolgem mostu prostor tudi za deset avtodomov, enajst turističnih avtobusov, Mestna občina Ljubljana pa je poskrbela tudi za lastnike električnih vozil, saj je postavila tri polnilne postaje. Župan Zoran Janković je poudaril, da so za mlade družine zarisali deset nekoliko širših parkirnih mest, da bodo lahko udobneje izstopale iz avtomobila in nato prestopile na avtobus.

Čeprav je občina napovedovala, da bo v sklopu prenove omenjenega parkirišča uredila tudi postajo mestnih koles, pa vozniki z Dolgega mostu v središče mesta oziroma do svojih služb zaenkrat ne bodo mogli kolesariti s sistemom Bicikelj. Vodja mestnega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet David Polutnik je pojasnil, da bodo Bicikelj na Dolgem mostu uredili tekom prihodnjega leta, saj morajo najprej vzdolž Tržaške ceste urediti dodatna postajališča s kolesi. Najbližja postaja z mestnimi kolesi je namreč na Tržaški cesti trenutno pri lokalu Egoist nasproti Lilirije.

Parkirana kolesa bo varovala le kamera

Parkirišče je sicer opremljeno tudi s pokrito kolesarnico s 16 stojali za običajna kolesa, kar voznikom omogoča, da parkiranje na obrobju mesta kombinirajo s kolesom. A ker kolesarnica ni posebej zaščitena, se postavlja vprašanje, koliko bodo tam parkirana kolesa sploh varna. Janković je zagotovil, da bodo proti kolesarnici usmerili kamero, dodal pa je tudi, da bo to parkirišče zelo obljudeno in da zato do kraj ne bo prihajalo. Toda velja spomniti, da nadzorne kamere in obljudenost krajev, kjer so parkirana kolesa, tatov ne odvračajo od kraj, kar je prejšnji teden nazorno pokazal posnetek tatu, ki je sredi belega dneva na Cankarjevi cesti ob prisotnosti velikega števila mimoidočih mirno ukradel k stojalu priklenjeno kolo.

Občina je parkirišče na Dolgem mostu opremila s klopmi in mizami, župan pa je napovedal, da bodo še ta teden postavili tudi kiosk, kjer bodo uporabniki parkirišča lahko kupili prigrizke, pijačo in časopise. Na parkirišču je tudi prek 90 mladih dreves, ki bodo čez pet do deset let parkirani pločevini delala senco, je še izpostavil Janković, ki pa se mu je novinarsko vprašanje, zakaj parkirišče odpira brez uporabnega dovoljenja, zdelo napačno. »Ne delamo nič nezakonitega, zakonodaja nam dovoljuje, da dovoljenje pridobimo naknadno. Smo pa že prejšnji teden zaprosili za izdajo dovoljenja in prepričan sem, da bo upravna enota dovoljenje z veseljem in z lahkoto izdala,« je dodatno pojasnil župan.

P+R Barje bo občina odprla prihodnji teden

Prihodnji ponedeljek bo občina odprla še parkirišče P+R Barje, na katerem bo lahko parkiralo 347 vozil. Za razliko od Dolgega mostu bodo uporabniki tega parkirišča lahko uporabljali mestna kolesa, saj je Polutnik zagotovil, da stojala za ta kolesa že stojijo. Opozoril pa je, da bo najbližja postaja, na kateri bodo uporabniki lahko odložili mestna kolesa, šele v Trnovem. Podobna »luknja« v sistemu Bicikelj je denimo tudi na Celovški cesti. Pri Mercator centru Šiška je postajališče, postavitev katerega je financiral ravno najboljši sosed, naslednja najbližja postaja pa je šele pri Kinu Šiška.

Prenova in širitev parkirišča P+R na Dolgem mostu je občino stala 857.000 evrov. Za gradnjo parkirišča na Barju je morala odšteti bistveno več, in sicer nekaj manj kot 3,1 milijona evrov. Za oba projekta pa je občina pridobila evropska sredstva iz kohezijskega sklada (520.000 za Dolgi most in nekaj manj kot 1,4 milijona evrov za Barje).

Ko bo začelo delovati parkirišče P+R Barje, se bo občina ponašala s petimi tovrstnimi parkirišči. Poleg Dolgega mostu takšno parkirišče deluje tudi v Stožicah, Studencu in na Ježici. Doslej je bilo najuspešnejše parkirišče ravno na Dolgem mostu, parkirišči P+R v Stožicah in Studencu pa uporabljajo le redki vozniki. Po besedah Darje Pungerčar iz javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice pa se je kot uspešno izkazalo tudi parkirišče P+R na Ježici, saj na njem v povprečju na dan parkira od 45 do 50 vozil.