Pogosto, kadar ljudje potujejo z vlakom ali avtobusom in s seboj vzamejo nekaj več prtljage, je najbolj udobno, če jih nekdo odloži pred samim vhodom na postajo. V večini mest to ne predstavlja nobenih težav, saj imajo poleg prostora za taksije predviden tudi prostor za začasno ustavljanje osebnih avtomobilov. »Ali kje na ljubljanski železniški postaji sploh lahko nekoga odložim, ne da bi pri tem naredila kakšen prekršek?« je ogorčena naša bralka, ki je sicer na lastni koži izkusila, da gre v tujini to večinoma zelo gladko, .

Ukinili 10-minutno brezplačno parkiranje

»Dovoljeno za avtobus, taksi, Slovenske železnice, Avtobusno postajo Ljubljana in z dovolilnico AP,« pred območjem ljubljanske avtobusne postaje opozarja napis ob prometni omejitvi 20 kilometrov na uro. Vožnja z avtomobilom skozi avtobusno postajo, mimo prodajnih mest vozovnic, tako ni dovoljena, kdor pa opozorilo spregleda, ga nanj opozorijo policisti, ki redno stojijo na koncu ceste.

Večina avtomobilistov posledično svojim potnikom ustavi takoj za uvozom z Masarykove ceste in zato tam vsakodnevno nastaja prometni kaos. Na tem majhnem prostoru ustavljajo vsem – tistim, ki gredo na vlak, avtobus, tistim, ki so izbrali prevoz z GoOpti, pogosto pa se na tej lokaciji dogovorijo tudi tisti, ki uporabljajo sopotništvo prek spletne strani prevozi.org. Bržkone mnogi niti ne opazijo, da tudi tukaj stoji znak, ki opozarja, da je celoten pas ob strani namenjen taksistom.

Kdor se torej želi držati pravil, ima tako na voljo le še parkirišče na desni strani, kjer pa že nekaj mesecev voznike znova čaka neprijetno opozorilo: »Od 10. februarja je vsaka začeta ura parkiranja plačljiva. Ugodnost začetnega 10-minutnega brezplačnega parkiranja je ukinjena zaradi zlorab.«

Če želimo pravilno in udobno nekoga odložiti v bližini postaje, nas bo teh deset ali 15 minut stalo en evro, kolikor v hčerinskem podjetju Slovenskih železnic SŽ-ŽIP računajo za eno uro parkiranja. Poleg tega pa osebe še vedno ne bomo dostavili na želeno mesto. »Vozovnice so naprodaj v glavni stavbi, tako da je nesmiselno, da ni dostopa do nje. Z vso prtljago je treba s parkirišča na drug konec postaje in potem spet nazaj,« je bila razburjena bralka, ki je z nami delila svojo neprijetno izkušnjo.

Kako pa na te očitke odgovarjajo v Slovenskih železnicah? »Če potniki ne želijo vstopiti na parkirišče ob postajni stavbi, lahko avto ustavijo tudi pred vstopom na parkirišče in potnike odložijo tam,« ne vidijo nobenih težav, ob tem pa opominjajo, da lahko potnike pred postajno stavbo odloži samo taksi. Seveda uporabnikom najbolj priporočajo parkiranje na varovanem parkirišču na vzhodni strani ljubljanske železniške postaje, glede Vilharjeve ulice, kjer je tudi dvigalo do podhoda in ob njem znova prostor le za taksije, pa odgovarjajo, da je parkirišče nekaj deset metrov zahodno od podhoda.

Železničarji so še pojasnili, da na zemljišču pred glavno stavbo enostavno ni prostora, da bi uredili še območje za začasno ustavljanje osebnih vozil. »Na avtobusno postajo in z nje vsak dan pripelje in odpelje več sto avtobusov, poleg tega pa nadomestne avtobusne prevoze organiziramo tudi Slovenske železnice. Če bi osebni avtomobili ustavljali pred stavbo, bi s tem ovirali že tako gost promet avtobusov in celo onemogočali odhode,« je njihova razlaga, ki se je pač morajo držati, dokler ne bomo v Ljubljani dočakali novega potniškega centra.

»Po občinskih prostorskih načrtih je predvidena razširitev Masarykove v štiripasovno cesto, s tem pa bo drugače urejen tudi dostop do postajne stavbe,« napovedujejo v Slovenskih železnicah.