Superb v novi generaciji kupcem ponuja nov pogled Škode na njen premijski razred, saj predstavlja vrh ponudbe, glede na dosedanje modele pa je povsem logično, da so ga oblikovali v skladu s temi smernicami, a mu vseeno dali povsem svojo identiteto. Ker kupci takih avtomobilov to enostavno zahtevajo, kot zahtevajo najboljše od najboljšega za razumen denar.

Tako novi superb meri v dolžino 4,86 metra in se ponaša z izredno udobno in prostorno notranjostjo, pri čemer so oblikovalci pri limuzini ohranili zadnja vrata, ki se dvigujejo skupaj s steklenim delom, torej je prtljažnik večji in dostopnejši – njegova prostornina zdaj znaša radodarnih 625 litrov. Novi superb je tudi nekaj lažji od predhodnika, v povprečju 75 kilogramov, in ima osem centimetrov daljšo medosno razdaljo (2,84 metra). Tudi sicer je avtomobil skorajda nemogoče primerjati s predhodnikom, tudi v notranjosti. Tam zdaj prevladujejo kakovostni in na otip prijetnejši materiali, oblikovno se sicer niso spuščali v kakšne posebne »avanture«, ampak kupcem ponujajo urejeno, predvsem pa logično delovno okolje. Povsem v skladu z oblikovno filozofijo znamke in koncerna. Voznik nima težav pri iskanju gumbov in stikal, kot poudarjajo pri Škodi, pa bi to lahko pomenilo, da jim bo kakšnega kupca uspelo prevzeti tudi od kakšne koncernske znamke, saj prehod na Škodino oblikovno filozofijo ni prav nič težak.

Z drugimi besedami, tudi superb se napaja iz istega vira kot drugi koncernski modeli, kar se pozna tudi pri motorjih – na voljo je s petimi bencinskimi in tremi dizelskimi agregati z močmi od 125 do 280 konjev (od 92 do 206 kilovatov) pri bencinskih in od 115 do 190 KM (88 do 140 kW) pri dizelskih. Največja novost, poleg oblike seveda, je prilagodljivo podvozje DCC, ki še izboljšuje udobje med vožnjo, na ta prenos tehnologij pa so pri Škodi posebno ponosni, saj zdaj superb več kot očitno že sodi ob bok tudi sestrskim modelom iz koncerna. Če ne drugega je bila prejšnja generacija zasnovana na platformi golfa, sedanja pa na platformi passata, zato je tudi podrobnosti z njim nekoliko več. To lahko prepriča kupce, ki v tem segmentu zahtevajo več, in to z novim superbom tudi dobijo, med drugim lahko izbirajo med kar 29 različnimi varnostnimi elektronskimi sistemi.

Sprva bo kupcem na voljo limuzinska različica novega superba, ki prihaja na naš trg konec junija, oktobra pa bo sledila karavanska različica. Po napovedih odgovornih naj bi se tudi pri novem superbu večina kupcev odločila za dizelski motor in karavansko različico, čeravno je tudi limuzinski superb za nekatere kupce lahko zanimiv, saj je okoli 1200 evrov cenejši, zato naj bi se v prihodnje kar okoli 40 odstotkov kupcev odločilo ravno zanj. Zrasel pa naj bi delež samodejnih menjalnikov z dvojno sklopko DSG, skoraj na polovico. Novi superb se cenovno začne pri 21.604 evrih, kolikor stane 1,4-litrska različica TSI s 125 konji in osnovnim paketom active, najcenejši dizel (1,6 TDI s 115 KM) pa stane 23.708 evrov. Različica superba s pogonom na vsa štiri kolesa se cenovno začne pri 25.153 evrih.

Več fotografij na www.dnevnik.si