Karierni centri Univerze v Ljubljani so v sodelovanju z Dnevnikom pripravili mreženje predstavnikov hitrorastočih podjetij in študentov ter diplomantov. Udeležilo se ga je 30 mladih ambicioznih ljudi, ki so se srečali s predstavniki petih hitrorastočih podjetij.

Kar za tri četrtine mladih je bilo tovrstno srečanje s podjetji njihova prva izkušnja, ki jim je omogočila, da so v dobri uri spoznali več podjetij na enkrat, medtem ko je večina podjetij že sodelovala na dogodku, ki je bil namenjen povezovanju s študenti in diplomanti. Sicer pa večina podjetij preko različnih projektov že sodeluje s fakultetami in tudi na tak način spoznavajo mlade talente.

Najprej so se s triminutnim nagovorom mladim predstavila podjetja, ki so pojasnila tudi svoje razvojne načrte in zakaj pri tem potrebujejo ambiciozne ljudi, ki so ne le strokovnjaki na svojem področju, pač pa si upajo razmišljati izven ustaljenih okvirjev in prispevati k inovativnosti podjetja. Na sedemminutnih pogovorih s predstavniki podjetij pa so imeli glavno besedo mladi.

»Zame je bila to odlična učna ura, saj sem se od študentov veliko naučil,« je dejal Blaž Golob iz podjetja Smartis. »Nekoliko bolje sem spoznal tudi nove programe, ki jih izvajajo na univerzi, in prepričan sem, da bomo s katerim od študentov še sodelovali. Ključnega pomena je, da se mlada oseba, ki išče priložnosti za delo, zna predstaviti na suveren in zanimiv način, da izpostavi svoje dosedanje projekte. Pokažite podjetju, kaj je vaša dodana vrednost, kaj je tisto, kar lahko pomembno prispeva k razvoju podjetja. Predvsem pa pokažite, v čem ste dobri, in opozorite na projekte, ki ste jih že opravili. Nanje opozorite takoj na začetku predstavitve, ne čakajte na konec pogovora.«

Podobno razmišljajo tudi v gorenjskih gazelah NiceLabel in Četrta pot, ki želita v prihodnje zaradi rasti obsega poslovanja še bolj sistematično prepoznavati talente že med njihovim šolanjem. Z mladimi se pogosto srečuje tudi Barbka Novak iz kadrovske službe podjetja Knauf Insulation, ki se je skupaj s sodelavko srečala s kar 12 mladimi, podobnih srečevanj pa si še želi. »Postavite si jasne cilje in ne pristajajte na manj,« je spodbudila mlade, ki so vedno dobrodošli tudi v tej gorenjski gazeli, ki je bila leta 2013 prepoznana za zlato. »Mi pri iskanju novih sodelavcev ne uporabljamo lovcev na glave, ker ti ne poznajo naše organizacijske kulture. Zato bodite pozorni na naše zaposlitvene oglase. Ko jih objavimo, to pomeni, da nove sodelavce nujno potrebujemo,« je poudarila Barbka Novak.

Na hitre zmenke s študenti je prišel tudi Aljoša Hodžić iz Visionecta. »Vstopamo na izredno obetajoče, mlade trge, kot so trgi trajnostnih rešitev za zunanje označevanje, pametnih zaslonov in nadzornih plošč, ki bodo v prihodnjih desetih letih strmo rasli. Da bomo lahko zagotavljali zadostno količino tabel za trg, za katerega je jasno, da ga bo krojila tehnologija elektronskega papirja, potrebujemo še več pametnih glav in spretnih rok v ekipi.«

Mlade je spodbudil, naj pridobljeno znanje že sproti, med študijem preizkušajo v praksi in naj si ne dopustijo, da bi študijska leta preživljali neaktivno. »Tudi mi v podjetju se vsak dan učimo, kaj moramo narediti, da pridemo do cilja. Plavajte, četudi to ni cona udobja. Spoznajte čim več podjetij, delajte svoje projekte in se z njimi na najbolj prepričljiv način predstavite potencialnim delodajalcem.«

Naslednje srečanje pod sloganom Povezujemo se! bo na fakulteti za upravo 24. marca, prijavljeni študenti in diplomanti pa bodo imeli pripravljalno delavnico.

Sicer pa bodo Karierni centri Univerze v Ljubljani 21. maja na Kongresnem trgu pred sedežem Univerze v Ljubljani pripravili festival Univerza gre na trg!, ki se ga bo udeležilo okoli 60 zaposlovalcev in 200 študentov. jpš