Brezpilotniki po naglem valu navdušenja v zadnjih mesecih povzročajo predvsem še sive lase oblastem, varnostnim službam in celo pilotom letal, pri tem pa seveda niti omenjamo ne število smrti, ki so jih v zadnjih letih po svetu zasejali brezpilotniki v vojaške namene. Med odmevnejšimi zgodbami o incidentih s potrošniškimi različicami je v zadnjem obdobju vsekakor strmoglavljenje brezpilotnika na travnik znotraj ograje Bele hiše. Kasneje se je izkazalo, da ga je kot hobi pilotiral uslužbenec Bele hiše, dogodek pa je sprožil precej skrbi nad varnostjo ameriške predsedniške palače pred morebitnim tovrstnim napadom.

Že dalj časa so znane tudi zgodbe o pilotih, ki so med vzletanjem in pristajanjem naleteli na brezpilotnike, kot tudi zgodbe o nezaželenih posegih v zasebnost z brezpilotniki s kamerami ali fotoaparati.

Gospodarske koristi

Kljub temu brezpilotniki prinašajo precej koristi, ki ni zanemarljiva. Kmetom omogočajo nadzor nad poljščinami in živino, ki se pase na prostem, prav tako pa omogoča cenovno ugodne zračne posnetke filmarjem, ki nimajo na voljo ogromnih proračunov. Kljub temu je komercialna uporaba brezpilotnikov ponekod po svetu precej omejena s strogimi zakoni služb za nadzor nad zračnim prostorom. Najnovejši osnutek pravilnika o uporabi brezpilotnikov, ki ga je predstavila ameriška FAA, pa bi lahko povzročil precej težav.

FAA namreč predlaga, da bi morali komercialni brezpilotniki leteti izključno v vidnem polju svojih upravljavcev. Prav tako majhni brezpilotniki ob sprejetju pravilnika ne bi več smeli leteti nad ljudmi. Obe omejitvi bi precej omejili uporabnost brezpilotnikov, predlog pa je precej v navzkrižju tudi z načrti Amazona, ki že dalj časa želi razviti svoj brezpilotni dostavni sistem. Podjetje, ki dostavne brezpilotnike testira od leta 2013 je prepričano, da bi sprejetje pravilnika FAA ogrozil ključna delovna mesta in ekonomske koristi, ob predstavitvi pravil pa so pri Amazonu prav tako zagrozili, da bodo svoje sposobnosti za brezpilotno dostavo paketov razvijali v tujini.

Amazon ni edini, ki želi razviti sposobnosti za brezpilotno dostavo. Kitajski spletni trgovski velikan Alibaba je svoj sistem preizkusil in promoviral prvi teden februarja.

Upravljavci bodo morali opraviti test

Za večjo zračno varnost bi v skladu z novim predlogom morali upravljavci prav tako vsaki dve leti opraviti teoretski test, brez praktičnega dela, stari pa bi morali biti najmanj 17 let. Omejitev višine letenja brezpilotnikov ostaja na pričakovanih 152 metrov, najvišja dovoljena hitrost pa pri 160 kilometrov na uro. Upravljavci bodo morali biti pozorni tudi na vremensko napoved, saj je predlagana vidljivost 4,8 kilometrov. Brezpilotnike bodo morali tudi registrirati.