Nestrpno čakajo na odločitev vlade

Za navdušenci nad plovbo po zajezeni ter umirjeni in razširjeni Savi sta že dve poletji čakanja na vladno uredbo, s katero bi država uredila vprašanje rečnega prometa s plovili na motorni pogon. Uradno povpraševanje po razlogih, zakaj zadeva še ni urejena, je lani vložil sevniški poslanec Tomaž Lisec. Na ministrstvu so malo pred iztekom lanskega leta pojasnili, da pripravljajo uredbe o uporabi vodnih plovil na akumulacijskih jezerih posameznih elektrarn, ki bodo določale odseke, na katerih bo uporaba plovil na motorni pogon dovoljena, vsebovali pa bodo tudi določene omejitve, katerih namen bo zlasti skrb za okolje in varnost pri uporabi.

Sprejemanje uredbe v zvezi z akumulacijskim jezerom HE Boštanj je v zaključni fazi medresorskega usklajevanja. Postopek se je deloma zavlekel tudi zaradi iskanja najprimernejših rešitev za preprečevanje vnosa invazivne zebraste školjke, s katero imajo slabe izkušnje na Ptujskem akumulacijskem jezeru na reki Dravi, več časa za razmislek pa so si v vladnih službah vzeli tudi zaradi obravnave določenih dodatnih pobud od sevniške občine in ribičev.

Radi bi pritegnili turiste s skuterji

To, kar določene Sevničane najbolj »žuli« in kar je v bistvu botrovalo poslanskemu vprašanju, je vprašanje uporabe vodnih skuterjev na boštanjskem akumulacijskem jezeru. Kaže, da se je stališče vladnih služb do tega vprašanja od lani precej zmehčalo. Na okoljskem ministrstvu namreč predlagajo, naj se za uporabo skuterjev naknadno določi poligon s posebnimi in jasno določenimi pravili plovbe. Kaj natanko naj bi to pomenilo, v svojem odgovoru na poslansko vprašanje niso navedli, so pa dali vedeti, da naj bi vlada dokončno usklajeno besedilo uredbe sprejela relativno kmalu oziroma pred začetkom glavne turistične sezone, ko bo zanimanje za plovbo po Savi največje.

Ribičem takšno popuščanje predstavnikov vlade ni niti najmanj pri srcu. Kot nam je zaupal sekretar Ribiške zveze Slovenije Igor Miličić, v zvezi vztrajajo pri svojih večkrat izraženih stališčih, da vodni skuterji in druga plovila na motorni pogon, ki razvijajo večje hitrosti, ne sodijo na Savo, saj povzročajo velike valove, katerih posledice so erozija brežin, dvigovanje mulja in navsezadnje škoda na ribah, predvsem mladicah, ki se zadržujejo v plitvinah ob bregu in jih valovanje lahko odplakne na suho.

Ribiči odločno proti

Medtem ko so v ribiški zvezi pri odločanju o pogonu plovil naklonjeni zgolj skorajda neslišnim in precej šibkim elektromotorjem, njihovi sevniški kolegi opozarjajo, da bi ti zaradi občasno povečane moči reke utegnili biti prešibki in bi čolne utegnilo odnesti v nevarno in prepovedano območje elektrarniškega jezu. Uporaba zunajkrmnih bencinskih motorjev primernih moči se jim zaradi tega zdi ustreznejša.

Na Ptujskem jezeru je v območju, namenjenem plovbi z motornimi čolni, hitrost vožnje omejena na 20 kilometrov na uro, kar je za plovbo po jezeru HE Boštanj po mnenju predsednika ribiške družine Radeče Branka Zeliča preveč. »V tako majhnem bazenu, kot je ta in kjer ribiška družina upravlja polovico površine, zraven pa se nahaja še drstišče, vodni skuterji nimajo kaj početi. Hitrost čolnov z bencinskimi motorji bi bilo z vidika varovanja okolja smiselno omejiti na 10 do 15 kilometrov na uro,« je prepričan Zelič, ki pravi, da so ob skrbni in strokovni preučitvi vplivov na okolje ter sledenju družbenega interesa mogoče tudi drugačne rešitve, ki da jim ribiči ne kanijo nasprotovati. »Toda če imata vodne skuterje samo dva prebivalca Šmarčne, gotovo ne gre za širši interes in dovoliti vožnjo z njimi za nas ni sprejemljivo,« je odločen Zelič.