Po tej logiki sta naša tokratna testiranca BMW serije 2 active tourer in mercedes-benz razreda B tipična avtomobila, ki sta namenjena zgolj in samo družinam z enim ali dvema otrokoma ter kakšnemu že omenjenemu starejšemu vozniku, ki ima rad pregledne avtomobile, v katerih se malce višje sedi in v katere se lažje vstopa ali izstopa. Temu torej ne moremo in niti nočemo nasprotovati, a dejstvo je, da smo med druženjem z njima odkrili še celo vrsto adutov, ki bi znali prepričati tudi precej širšo populacijo, hkrati pa tudi nekatere reči, ki za družine niti niso tako zelo prijazne, pa čeprav pri obeh nemških avtomobilskih velikanih najbolj poudarjajo ravno družinsko naravnanost in prijaznost obeh avtomobilov.

Zakaj bi torej o njiju veljalo razmisliti, tudi če niste družinski oče ali mama in niste na pragu pokoja ali že v njem? Enostavno zaradi tega, ker se avtomobila kljub enoprostorski obliki peljeta zelo dobro, sta dinamična, visokim voznikom pa na primer za volanom nudita več prostora in udobja kot razred C ali serija 3, pri čemer nas je pri prvem kriteriju bolj prepričal BMW, pri drugem pa mercedes. Pri tem je resda treba poudariti, da je imel testni BMW močnejši motor (2-litrski turbodizel s 150 konji/110 kilovati do stotice v kombinaciji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom pospeši v 8,9 sekunde in ima končno hitrost pri 210 km/h) od mercedesa (1,5-litrski turbodizel s 109 KM/80 kW do stotice potrebuje 11,9 sekunde in doseže največ 190 km/h), a avtomobil, tudi če to zanemarimo, deluje bolj dinamično, voznik je v njem »bolj eno s cesto«, jo bolje čuti, čeprav je to prvi BMW-jev avtomobil s pogonom na prednji kolesni par. Da ne bo pomote, tudi mercedes, prav tako s pogonom spredaj, se pelje odlično, vendar nudi kanček manj užitka, vsaj za naš okus. A tu je tudi drugi kriterij – udobnost. Kar se tega tiče, pa je za malenkost v prednosti razred B, saj so njegovi sedeži udobnejši, voznik se za volanom počuti še malce bolje, ob tem najde tudi kakšen odlagalni prostor več, kar gre predvsem na račun zelo pametno in uporabno postavljene prestavne ročice samodejnega menjalnika – mercedes jih je namreč pri vseh modelih prestavil za volan in s tem sprostil veliko prostora na sredini med obema prednjima sedežema. No, saj je tudi BMW pri seriji 2 v primerjavi z nekaterimi drugimi svojimi modeli našel prostor za solidno odmerjen predalček, v primerjavi s tekmecem pa nas niso najbolj prepričali njegovi sedeži. Ti so pač malenkost manj udobni, pri podaljšanju sedalnega dela, ki ga omogoča, pa smo imeli ves čas občutek, da nas nekaj žuli v zadnji del stegen.

Če sta si torej oba avtomobila zaslužila pohvalo za odlagalne prostore, je treba dodati, da bi jih, če bi resnično na vseh področjih v prvi vrsti želela prepričati družinske kupce, morala imeti še precej več in večje, kar konkurenca v razredu podobno velikih enoprostorcev (mercedes v dolžino meri 4,39 metra, BMW 4,43) skorajda brez izjeme ponuja. Podobno velja tudi za vzdolžno pomično zadnjo klop, ki je v tem razredu nekaj samoumevnega, a ju boste v osnovnih različicah obeh testnih avtomobilov iskali zaman – je pa dobra novica vsaj ta, da sta na voljo za doplačilo in staneta sprejemljivih 313 evrov pri BMW in precej zasoljenih 757 pri Mercedesu. Z njima je mogoče za malenkost povečati bodisi osnovni prtljažni prostor, ki ima pri seriji 2 sicer solidno prostornino 468 litrov (s podrtimi sedeži 1510) in pri razredu B še malce boljših 488 litrov (1547), bodisi oplemenititi prostor za noge potnikov na zadnji klopi. Pri slednjem se bolje kljub krajši dolžinski meri odreže Mercedesov predstavnik – ob enaki višini (1,59 metra) in širini (1,8 metra) avtomobilov tu svojo vlogo pač odigra medosna razdalja, ki je pri stuttgartčanu za tri centimetre daljša kot pri münchenčanu (270:267). Pri obeh pa lahko povsem enako pohvalimo enostaven dostop na zadnjo klop, na kateri je tudi precej lahko posaditi otroka na otroški sedež.

Dolžni smo še podatek o porabi goriva, pri katerem sta testiranca zadovoljila pričakovanja in pri čemer je logično, da je močnejši BMW porabil malce več (6,8 litra dizla na 100 kilometrov) od šibkejšega mercedesa (6,5). Prav tako se nam je na prvi pogled zdelo logično, da je zaradi tega BMW dražji – a da je razmerje v primerjavi z mercedesom B 29.000 proti 24.530 evrov, se nam je zdelo vseeno malce preveč. In nismo se motili – tudi o tem pa več v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si