Smučarsko letovišče Obertauern očitno premore nekaj posebnega, saj vanj zaidejo celo ljudje iz Anglije in Španije, kjer smučanje ni ravno nacionalni šport. Na svetovni zemljevid ga je pred petdesetimi leti postavila glasbena skupina The Beatles, ki pa v Visoke Ture ni prišla prepevat, ampak snemat film, svojega drugega, z naslovom Help. Na smučke so stopili tudi vsi štirje dolgolasci John Lennon, Paul McCartney, George Harrison in Ringo Starr. Po fotografijah sodeč so se fantje iz Liverpoola na smučeh držali precej trdo in nerodno, toda kdo jim bi zameril. Prav gotovo so to počeli prvič.

Povsem nasprotno so imeli v mislih pri Seatu. Iz Španije so v Visoke Ture pripeljali novega Seatovega leona x-perience, s katerim so hoteli na zasneženih poteh prikazati, kako se terenska različica karavanskega leona odlično znajde tudi v najtežjih voznih razmerah. Edini problem je bil, da ni bilo pobeljenih cest. Sneg je pobralo obilno deževje, zato je nekaj snežnih kupcev ostalo le v kakšnem kotu. Ravno toliko, da so se domačini lahko pohvalili, da so sneg že imeli. Kljub temu avtomobili niso mirovali. V Visokih Turah je še vedno dovolj gorskih poti, tudi takšnih neasfaltiranih, kjer so odlike leona x-perienca še vedno prišle dovolj do izraza. Le malce manj adrenalina se je pri tem sproščalo, avtomobili pa so bili malce bolj umazani.

S terenskim podvozjem, ki je v primerjavi z običajnim karavanskim leonom za 2,7 centimetra bolj oddaljeno od tal, malenkost krajšo medosno razdaljo in štirikolesnim pogonom, ki v povezavi z lamelno sklopko uravna pogonsko moč med sprednjimi in zadnjimi kolesi, leon x-perience na vseh gorskih poteh ponuja stabilen in varen občutek. Nezaželenega zanašanja ni, prav tako ne nelagodnega majanja vozila. Malce bolj pogumni vozniki so šli skozi ovinke kar počez, ko so z delom avtomobila zapeljali čez travo, pesek in listje, ki lahko hitro poskrbijo za zdrs avtomobila, toda x-perience je šel po vseh spolzkih podlagah brez težav. Suvereno in stabilno.

Pod pokrovom ima leon x-perience na voljo tri različno močne turbodizelske motorje TDI, 1,6-litrskega s 110 konji (81 kilovati) in 2-litrska s 150 KM (110 kW) ali 184 KM (135 kW), edini bencinski, 1,8-litrski TSI, se lahko pohvali z močjo 180 KM (132 kW), moč pa se razporeja preko ročnega ali avtomatskega menjalnika DSG. Za dinamično vožnjo je torej na voljo povsem dovolj konjev, a moč pri avtomatskem menjalniku bi se lahko razporejala malce hitreje, saj avtomobil v prvi fazi pospeševanja za trenutek ali dva malce zastane. Ob bolj agresivni vožnji pa se hitro poveča tudi poraba. Na avstrijskih gorskih poteh je tako pri vožnji z najmočnejšim dizelskim motorjem narasla preko desetih litrov, medtem ko je ob umirjeni vožnji in doslednem spoštovanju cestnoprometnih pravil padla na zelo zgledno raven. Takrat smo namreč namerili nekaj manj kot sedem litrov.

Seat leon x-perience v dolžino meri 4,54 metra, prostornina prtljažnika znaša 587 litrov, s podrto zadnjo klopjo pa 1470 litrov. Kot je pri leonu že v navadi, je dovolj prostora za vse potnike, težav z iskanjem položaja pa nimajo niti najvišji. Avtomobil bo v Sloveniji na voljo februarja prihodnje leto, cene so še vedno skrivnost, naj bi pa bil za dobra dva tisočaka dražji od primerljivega običajnega karavana.

Več fotografij na www.dnevnik.si