Potem ko so na mestni občini minulo leto v sklopu urejanja ulice Tabor pri Hotelu Park postavili sedem stojal, eno montažno enoto s petimi stojali namestili pri postajališču ljubljanskega potniškega prometa Ruski car in z dvajsetimi novimi stojali opremili še Rozmanovo ulico, letos novih stojal za parkiranje koles še niso postavljali. »Ta so predvidena v sklopu urejanja Slovenske ceste, medtem ko imamo letos v programu še postavitev stojal na Ilirski ulici v križišču z Rozmanovo ulico,« napovedujejo na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet. Ob tem poudarjajo, da bodo pri načrtovanju novih stojal v mestu upoštevali tako potrebe kolesarjev kot tudi stanovalcev, pešcev in lastnikov lokalov.

V Čopovi ulici 12 stojal

Novih stojal bi se zagotovo razveselili kolesarji, ki svoja kolesa priklenejo na enem izmed stojal v Čopovi ulici ali na Cankarjevi cesti v bližini Name. »Čez dan je res gneča in pogosto se moram odpeljati kam drugam in kolo parkirati tam,« potarna kolesarka, medtem ko se v množici koles, priklenjenih na stojala, bližnje luči ali kar prislonjenih na pročelje katere izmed stavb v Čopovi ulici, ozira za prostim mestom. V Čopovi ulici je sicer po podatkih mestne občine nameščenih 12 stojal za kolesa, medtem ko jih je kolesarjem na območju Cankarjeve ceste pri Nami na voljo 32. »Načeloma se na eno stojalo lahko prikleneta po dve kolesi, vsako z ene strani, je pa to seveda odvisno od posameznega kolesa,« še pojasnjujejo na občini.

Pokrita stojala z videonadzorom

»Stojal za kolesa ni nikoli preveč. Takoj ko kje postavijo nova, so ta že zasedena,« poudarja vodja projektov pri Regionalnem centru za okolje v Sloveniji Andrej Klemenc. »To je seveda vzpodbudno,« pozdravlja priljubljenost mestnega kolesarjenja v Ljubljani, a dodaja, da čeprav se mestne oblasti trudijo, je prostora za izboljšanje ljubljanske kolesarske infrastrukture še veliko: »Stanje je slabo predvsem na glavni železniški in avtobusni postaji. Dobrodošlo bi bilo, če bi v bližini večjih postaj namestili pokrita stojala, varovana z videonadzorom. Tako bi tisti, ki se v mesto pripeljejo z javnim prevozom, svoja kolesa lahko tudi za dalj časa varno pustili priklenjena v bližini in naprej kolesarili.« Ob tem Klemenc še dodaja, da bi bilo več stojal za varno parkiranje koles potrebnih še pri nekaterih večjih institucijah v mestu, prav tako pred glavnim vhodom v parlament. »S tem bi h kolesarjenju spodbudili tudi še več zaposlenih,« je prepričan.