Celjski poslovnež Darko Zupanc utegne že v kratkem izgubiti Avto Celje, eno izmed prvih družb, ki jih je kupil v času privatizacije in ki jo obvladuje po svojem holdingu PSZ. Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) je namreč vložila ugovor proti vodenju postopka prisilne poravnave in zahteva, da sproži sodišče stečajni postopek.

V DUTB v svojem ugovoru navajajo, da imajo za skupno 16,7 milijona evrov nezavarovanih in zavarovanih terjatev do Avta Celje, kar je več kot vsi preostali upniki skupaj. Toda teh terjatev v načrtu finančnega prestrukturiranja (NFP) ni, čeprav jim jih je prisilni upravitelj Matija Vičar celo priznal. Zaradi tega so v DUTB prepričani, da načrt finančnega prestrukturiranja ni realen in je neizvedljiv. Zakaj terjatev največjega upnika niso upoštevali pri pripravi načrta prestrukturiranja, nam pri direktorju Avta Celje Branku Šibakovskem v zadnjih dveh dneh ni uspelo preveriti. DUTB sicer ni neposredna upnica Avta Celje, temveč slednji s svojimi nepremičninami jamči za posojila, ki jih je pri NLB in Novi KBM najel holding PSZ. Obe banki sta terjatve do PSZ prenesli na DUTB.

V prvotnih poročilih, ki so jih v Avtu Celje predložili sodišču, prav tako ni bilo razkrite prodaje 46-odstotnega deleža kmetijske skupine Meja Šentjur. Ta delež je Avto Celje letos zamenjal za manjšinski delež družbe Hundai Auto Beograd, a podrobnosti za zdaj še niso znane. »Avto Celje se je po mojem prevzemu funkcije direktorja poleg finančnega prestrukturiranja lotil tudi poslovnega in kmetijska dejavnost Meje Šentjur v avtomobilski branži nima kaj iskati,« nam je v začetku meseca pojasnil Šibakovski in dodal, da so se za menjavo odločili, ker so s Hyundai Auto Beograd lani ustvarili več milijonov evrov prometa.

Pomisleke o vzdržnosti načrta finančnega prestrukturiranja imajo očitno tudi nekateri drugi upniki, ki so že pred tedni zahtevali spremembe NFP. Tega je pripravila družba KF Finance, ki ga bo zdaj na zahtevo bank tudi spremenila. »O spremembah naj bi me obvestila družba KF Finance,« nam je pred tedni povedal Šibakovski. »Zanimivo, da so KF Finance pripravile že lanski predlog za reprogramiranje posojil, pa banke z njim niso bile zadovoljne. Očitno enako z našim načrtom v okviru prisilne poravnave, pripravljenega s strani KF Financ. Zdaj pa ponovno angažirajo isto družbo za spremembo NFP brez naši družbi znanih razlogov,« je o izbiri KF Financ dvomil Šibakovski, prepričan, da Avto Celje načrt v celoti izpolnjuje.