Na ministrstvu so svojo odločitev utemeljili z več razlogi. Med njimi so navedli neuresničitev naknadnih dogovorov glede racionalizacije projekta z namenom znižanja stroškov investicije in tožbo za razdrtje pogodbe s Slovenskimi železnicami pred dunajskim arbitražnim sodiščem, ki jo je v imenu Emonike februarja letos vložil direktor Csaba Toth. Eden izmed razlogov pa je bilo tudi dejstvo, da državni proračun sploh ne premore denarja, da bi ga namenili tujim neposrednim investicijam.

Gospodarsko ministrstvo je vladi predlog za dodelitev finančne spodbude Emoniki dalo že septembra lani, a je ministrski zbor obravnavo takrat prekinil. Ob tem velja spomniti, da bi v skladu s pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu Emonika morala sama financirati gradnjo potniškega centra, v zameno pa bi dobila pravico gradnje zabaviščnega in nakupovalnega centra, hotela, stanovanj in poslovnih prostorov, ki bi jih lahko sama tržila naprej. Ker Emonika ni zgradila železniške in avtobusne postaje ter spremljajoče infrastrukture, so tudi Slovenske železnice že vložile odškodninski zahtevek, so maja potrdili na železnicah. Neuradno naj bi zahtevale odškodnino v višini od 25 do 30 milijonov evrov. vbr