»Praznujemo deset let našega festivala in 150 let rojstva Karola Grossmanna, pionirja slovenskega filma. Zato bomo letos petdnevno filmsko druženje začeli prav s poklonom njegovemu delu,« napoveduje Tomaž Horvat, programski direktor Grossmannovega festivala fantastičnega filma in vina, ki se bo začel jutri z nekoliko netipičnim filmom za to prireditev: to je delo Napori pri ohranitvi prvih filmskih zapisov dr. Karola Grossmanna 1905–2014 Marka Mitje Feguša – kot rečeno, gre za poklon človeku, po katerem je festival dobil ime.

Sicer pa letošnji festivalski program, tudi tokrat posvečen zlasti grozljivim in fantastičnim vsebinam, obsega 28 celovečernih filmov, enajst glasbenih dokumentarcev in 33 kratkih filmov. Prav za slednje Horvat opozarja, da so v konkurenci celovečercev velikokrat spregledani: »Prepričan sem, da smo med več kot 200 prijavljenimi deli z vseh koncev sveta posneli smetano kratkega filma zadnjih dveh let. Menim, da je to najkvalitetnejši del našega programa.« Med žanrskimi celovečernimi filmi letos opozarjajo na film srbskega režiserja Milana TodorovićaNimfa, enega izmed petih v tekmovalnem programu za nagrado hudi maček, v katerem je glavno vlogo odigral lanski častni gost festivala Franco Nero. V tokratni izdaji festivala bo v njegove čevlje stopil srbski režiser Djordje Kadijević, ki velja za pionirja fantastičnega filma in grozljivke na območju nekdanje Jugoslavije. Leta 1973 je z grozljivko Vešča, v izvirniku Leptirica, postavil temelje fantastičnega filma na tem območju, za svoj prispevek pa bo v soboto na zaključni prireditvi prejel častnega hudega mačka za življenjsko delo.

Fantastični filmi tudi za otroke

Novost v programu je sklop Fantastična obzorja s kvalitetnimi presežki z vsega sveta. Letos so se vanj uvrstili ameriško-indonezijski akcijski triler Racija 2, ameriški znanstvenofantastični triler Časovni preskok in češki projekt Pionirji groze s serijo desetih kratkih filmov, ki so jih posneli amaterski in neodvisni avtorji z vseh koncev Češke.

Med stalnimi kategorijami postaja vsako leto bolj priljubljen Torture garden, filmski maraton, ki deluje po nekoliko nenavadnem principu: več filmov kot obiskovalec pogleda, manj izstopnine plača. »Torej gre za neke vrste mučenje,« je segment hudomušno opisal Tomaž Horvat. Program Grossmann Grindhouse bo ponudil štiri »kultne klasike prihodnosti«, v stalni kategoriji Šok dok o zgodovini filma in ekstremnejših družbenih pojavih pa bo gledalce v svet obešanja na kavlje popeljal britanski dokumentarni film Na nežnih kavljih, medtem ko bo francoska Super 8 manija spomnila na nastajanje grozljivk v časih, ko še ni bilo digitalnih kamer in so mladi režiserji snemali na 8-milimetrski filmski trak.

»Grossmann« bo letos prvič postregel tudi s programom za otroke in mladostnike. Najmlajšim bo s krvavimi prizori prizaneseno, Začarani kino pa jih bo popeljal skozi nekatere klasike fantastične animacije in filma, kot so Gremlini, prigode Wallacea in Gromita, Kokoške na begu, Izganjalci duhov in še nekateri.

Prvič simbolična vstopnina

Spremljevalni program festivala zajema še razstavo stripov Vse divje bandeZorana Smiljaniča, v Mali delavnici groze pa bodo sodelujoče ekipe v dveh dneh posnele kratki film. Kot vsako leto se bo po končanih projekcijah Ljutomer zatresel še v ritmih glasbe, v sredo bodo nastopili domačini Odpisani, v četrtek se bo v psychobilly ritmu plesalo na ameriške Koffin Kats, petek pa bo v znamenju nastopa slovenskih punkerjev Niet. Sobotni večer bodo sklenili zombiji, ki bodo plesali četvorko za Guinnessov rekord.

Filmske projekcije bodo letos prvič plačljive. »Vstopninam smo se izogibali, vendar nas je večna finančna negotovost prisilila v to, da smo nekaj finančnega bremena letos prevalili tudi na obiskovalce,« je priznal direktor Grossmannovega festivala Peter Beznec. Vendar poudarja, da bo vstopnina simbolična; pri večini projekcij bo treba odšteti dva evra za ves večer, v kinodvorani bo vstopnina dva evra za vsak film, za dvajset evrov pa je na voljo vstopnica za celoten festival.