S 1. marcem 2014 smo na lokaciji Zarica prenehali izvajati pretovor odpadkov. V postopku pridobivanja okoljevarstvenega in gradbenega dovoljenja za nadgradnjo Centralne čistilne naprave Kranj, izdaja katerih je bila odvisna tudi od soglasja krajanov, je bil s krajani dosežen sporazum o umiku pretovora odpadkov iz Zarice. Posledično smo kot izvajalci morali reorganizirati način izvajanja dejavnosti ravnanja z zbranimi odpadki za približno 80.000 uporabnikov. Med drugim dodatno najeti sedem vozil, saj moramo, glede na to, da pretovora odpadkov ni moč izvajati, mešane komunalne odpadke dnevno odvažati v center za ravnanje z odpadno embalažo v okviru državne sheme. Ostali odpadki se prevzemajo na zbirnih centrih s strani posameznih prevzemnikov.

Občine, kot lastnice nepremične in premične infrastrukture, morajo zagotoviti primerno lokacijo in vzpostavitev pretovornega platoja. Enak sklep je bil sprejet tudi na seji sveta ustanoviteljev Komunale Kranj.

V sklopu reorganizacije dejavnosti ravnanja z odpadki brez pretovora smo za občine lastnice pripravili pregled nastalih stroškov, za pokritje katerih bo treba zagotoviti sredstva, če se bo izvajanje obvezne storitve ravnanja z odpadki nadaljevalo v taki obliki. Pripravili smo več možnosti. Trditev v članku, da naj bi občani v kratkem prejeli osupljivo visoke položnice, ne drži, saj so bili predlagani sklepi odloženi. Komunala Kranj bo sprejela ukrepe, ki bodo racionalizirali poslovanje ter uporabe virov tako, da bi se dodatni stroški zmanjšali. Govoriti o spremembah cen, čeravno se te niso spremenile že več let, je nepremišljeno.

Po izračunih bi, v primeru, da bi se povišani stroški, nastali zaradi ukinitve pretovora odpadkov, krili iz naslova povišanih položnic, to za reprezentativno gospodinjstvo pomenilo povišanje mesečnega izdatka za ravnanje z odpadki z 11,31 na 20,05 evra. V članku je gradivo seje sveta ustanoviteljev napačno povzeto.

Primerjalni izračun je podan za primer gospodinjstva v Mestni občini Kranj, ki šteje štiri osebe, ima 80-litrski zabojnik za mešane komunalne odpadke in 80-litrski zabojnik za biološke odpadke – odvoz na 14 dni. Poudariti velja, da je mesečni izdatek gospodinjstva za ravnanje z odpadki odvisen od števila oseb v gospodinjstvu, velikosti in vrste zabojnikov, ki jih posamezno gospodinjstvo uporablja, ter pogostosti odvoza. Izračun in vsi ostali podani stroški so izračunani na osnovi trenutne situacije in organizacije. V tem trenutku so vsa dodatna smetarska vozila v najemu s strani tretjih oseb, kar pomeni sorazmerno visok mesečni strošek v primerjavi s tem, da bi razpolagali z lastnimi vozili.

Od zaprtja odlagališča odpadkov Tenetiše so se iskale primerne lokacije in tehnologije gospodarjenja z odpadki. Komunala Kranj je pripravila posebno študijo variant.

Ob upoštevanju občinskih prostorskih aktov in gospodarnega ravnanja sta se kot edini možni varianti izkazali lokaciji Tenetiše in Zarica. Pomembno oz. celo odločilno dejstvo pri izbiri lokacije ravnanja z odpadki je soglasje prebivalstva.

Cene komunalnih storitev so oblikovane na podlagi Uredbe o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja. Podobno kot bo to z aprilom 2014 storila ljubljanska Snaga, smo za naše uporabnike že v letu 2012 znižali cene odlaganja odpadkov zaradi proračuna okoljske dajatve iz preteklih let. Začasno 10-odstotno znižanje cen je veljalo od 1. januarja 2012 do 31. januarja 2014.

Pri tem velja poudariti pomembno razliko med komunalnimi podjetji, ki imajo v upravljanju lastna odlagališča, in tistimi, ki morajo odlagati odpadke na druga odlagališča. To namreč pomembno vpliva na višino cene odlaganja odpadkov. Zaradi tega razloga in različnih osnov za obračun so cene storitev ravnanja z odpadki po občinah v Sloveniji težko primerljive. Zagotavljamo pa, da cene naših storitev ne izstopajo.

Vezano na navedbo v članku, da je Občina Cerklje iz naslova najemnine, ki jo prejema zato, ker komunala dela s sredstvi lastnikov, prejela dobrih 100.000 evrov, po drugi strani pa je za subvencije plačala 123.000 evrov, pojasnjujemo, da se najemnine in subvencije obračunavajo na podlagi pogodb o najemu infrastrukture, sklenjenih med Komunalo Kranj in občinami, kjer Komunala Kranj opravlja dejavnost gospodarskih služb.

V letu 2013 je Komunala Kranj Občini Cerklje plačala najemnino v višini 124.627,34 evra z DDV. Plačane subvencije Občine Cerklje Komunali Kranj pa so znašale 111.412,68 evra z DDV, pri čemer se je del plačil v letu 2013, v znesku 38.246,86 evra, nanašal na poračun subvencij za leto 2012. Subvencije pa v nobenem primeru ne presegajo stroškov najemnin infrastrukture.

Podatki o višini bančnih depozitov, sredstev rezerv in lastniških deležih so razkriti oz. razvidni iz letnih poročil Komunale Kranj in so izkazani v bilanci stanja podjetja. Letno poročilo z vključenim poročilom neodvisnega revizorja obravnava in sprejme skupščina podjetja, ki obravnava tudi medletne – trimesečne informacije o poslovanju. Skupščina podjetja, v katero so imenovani predstavniki vseh družbenic – občin, je v februarju 2014 obravnavala tudi nerevidirano informacijo o rezultatih poslovanja za leto 2013.

Klara Škrabec, predstavnica za stike z javnostjo Evstahij Drmota, direktor