Kljub številnim pozivom, sestankom, predlogom in celo peticiji proti načrtovani širitvi Zaloške ceste, ki so jo tamkajšnji prebivalci naslovili na župana Zorana Jankovića, so ostali na Mestni občini Ljubljana neomajni. Obveljala bo namreč »megalomanska rešitev«, kot načrt mestne občine za širitev Zaloške ceste v štiripasovnico imenujejo prebivalci Polja.

Župan Janković je pred mesecem in pol na »usklajevalnem sestanku« v Četrtni skupnosti Polje prisotnim obljubil, da bo pri projektantih preveril, ali bi lahko predvideni semaforiziranih križišči ob širitvi Zaloške ceste nadomestili s krožišči, kar je bila še ena želja Poljčanov. A tudi iz te moke ne bo kruha.

Graditi bodo začeli takoj po novem letu

»Rešitev s semaforiziranim križiščem je primernejša od rondoja, tako z vidika prometne varnosti kot tudi posega v prostor. Glede prometne prepustnosti je semafor sicer nekoliko manj prepusten od dvopasovnega rondoja, vendar je po izračunu prometne študije še vedno ustrezen za današnje in prihodnje obremenitve,« so po vnovični preveritvi obeh možnosti strokovno ugotovili projektanti.

Na vprašanje, ali obstaja še kakršna koli dilema glede same rekonstrukcije približno 700-metrskega odseka od vzhodne ljubljanske obvoznice do Zadobrovške ceste, nam v občinski službi za razvojne projekte in naložbe konkretno niso odgovorili, a zdi se, da je glede na strokovno mnenje projektantov v tej fazi rešitev z ureditvijo štirikrakega semaforiziranega križišča zacementirana. Gradnja se bo po njihovih besedah začela po podpisu pogodbe z izbranim izvajalcem, predvidoma v začetku prihodnjega leta.

Na občini pa še vedno nočejo razkriti, katero podjetje se bo lotilo širitve Zaloške ceste v štiripasovnico. »Postopek javnega naročila za izgradnjo Zaloške ceste še ni pravnomočno zaključen. V teku je presoja in analiza prispelih ponudb, nato sledi odločitev o izbiri izvajalca in po pravnomočnosti odločitve sledi podpis pogodbe,« ovinkarijo na občini, čeprav smo že pred 14 dnevi neuradno izvedeli, da je izvajalec izbran – to naj bi bilo podjetje Javna razsvetljava, ki je bilo na javnem razpisu s ponudbo v višini 5,9 milijona evrov najcenejše od štirih prispelih.

Več kot 12 milijonov za 700 metrov ceste

A v civilnih iniciativah Polje in Spodnji Kašelj - Podgrad - Zalog, kjer namesto štiripasovnice želijo, da se obstoječa cesta z dvema pasovoma le »premakne« in se ji dodata dve krožišči, pravijo, da se ne bodo kar tako predali. »Na upravno enoto se bomo pritožili, ta pa nas mora pri izdaji gradbenega dovoljenja za širitev Zaloške ceste priznati kot stranko v postopku. Če nas bodo na upravni enoti ignorirali, bomo pravico iskali na sodišču,« je odločen Primož Juvan, prvopodpisani pod peticijo za spremembo načrtov za širitev Zaloške ceste, ki so jo Poljčani že avgusta naslovili na mestno občino.

Juvan namreč opozarja, da 700-metrska štiripasovnica z dvema semaforiziranima križiščema ne bo prinesla lokalnemu prebivalstvu nič dobrega, saj bo po njegovem mnenju privabila le še več tranzitnega prometa, hkrati pa naj bi celemu naselju odvzela dovoz do doma. »Vse to se počne zgolj zato, ker se en človek noče izseliti iz hiše, ki jo je načrtno kupil, ker je vedel, da je predvidena za rušenje. Zato so na občini spremenili načrte in zdaj zapravljajo denar po nepotrebnem,« je prepričan Juvan.

Za odkup zemljišč in pripravo dokumentacije za projekt širitve Zaloške ceste so na občini do zdaj porabili že 3,5 milijona evrov, dodatnih 8 milijonov evrov bo stala gradnja ceste s komunalno infrastrukturo. »Že zdaj smo na 11,5 milijona evrov. Za izplačilo družine Govednik bo potreben še milijon, najmanj dva dodatna milijona pa bo treba odšteti še za nov krak ceste, ki se bo delal v prihodnosti,« opozarja Juvan.