Tiskovni predstavnik Policijske uprave Ljubljana Vinko Stojnšek nam je pojasnil, da policija ne vodi statistike, ki bi opredeljevala izrečene kazni zaradi ustavljanja vozil zaradi toče. Izpostavil je, da je bilo takšnih kazni malo, saj lahko policist kršitelja oglobi, če ga zasači pri dejanju, če pa policije ni zraven, pa je treba zbirati dokaze na podlagi prijav, pri čemer se posnetki Darsovih kamer ne upoštevajo.

Pojavlja se tudi vprašanje, koga pri tem kaznovati, je dodal. »Prvega voznika, morda prva dva? Zatem so se ostali vozniki prisiljeni ustaviti,« je razložil. »Ljudje se ne zavedajo, da imajo odgovornost, da ne spravljajo v nevarnost soljudi,« je še poudaril Stojnšek in dodal, da so imeli vozniki v vseh primerih ustavljanja v tunelih doslej veliko srečo, da pri tem ni prišlo do najhujšega.

Učinek kazni hitro ugasne

Govorili smo tudi s psihologom Petrom Umkom. Ta opozarja, da se vozniki, ki se ustavijo v tunelih, zavedajo, da bodo njihova vozila utrpela škodo, če bodo peljali naprej, ob tem pa ne pomislijo, kakšno nevarnost lahko povzročijo s tem, ko se ustavijo. »Morda se nekateri niti ne zavedajo, da so storili prekršek. Bolj jih skrbi strošek, ki ga bodo imeli z avtomobilom,« razmišlja Umek.

Meni, da morebitno povečanje kazni za takšen prekršek ne bi imelo dolgoročnega učinka. »Povečanje kazni nima prav dolgega učinka, kar smo že večkrat videli. Tisti, ki to počnejo, se zavedajo, da težko pride do posledic v obliki kazni, še posebej zdaj, ko so to videli v medijih. Tudi če bi prišlo do kakšne hujše nesreče v tunelu, menim, da bi imelo to kratkotrajen učinek, podobno kot kazen. Če te doleti kazen, si nekaj časa previden, upoštevaš prometna pravila in omejitve hitrosti. Ko pa spet enkrat prekoračiš hitrost in vidiš, da za to nisi kaznovan, pa ta učinek ugasne,« je razložil.

Vozniki rdeče luči v tunelu ne upoštevajo

Posledice prometne nesreče v tunelu so lahko ogromne in zelo tragične, zato smo se obrnili na Dars z vprašanjem, ali bi bilo smiselno tunel ob nevarnosti toče zapreti. Pojasnili so nam, da tunela brez razloga ne smejo zapreti in dodali, da se pred tunelom avtomatično prižge rdeča luč, ko sistem zazna stoječa vozila v tunelu. Težava je v tem, da vozniki rdeče luči ne upoštevajo.

»Zaradi toče same po sebi v tunelu ni nevarnosti. Je pa bilo na posnetkih vidno, da so vozila kljub temu, da je že bila prižgana rdeča luč in da je bila v tunelu nevarnost, vseeno vozili notri. Večkrat se je že pokazalo, da vozniki rdeče luči pred tunelom ne jemljejo enako resno kot v križiščih,« opozarjajo pri Darsu.