Prostore Darsa so v zadnjih tednih večkrat obiskali kriminalisti. Na sedežu državne družbe za avtoceste so nam tako včeraj potrdili, da so kriminalisti pred dnevi obiskali predsednika uprave Matjaža Kneza. »Obisk je bil povezan z ovadbo, ki jo je dal v zvezi s pritiski za oddajo del elektro-strojne opreme predora Markovec,« so pojasnili na Darsu. Po naših informacijah pa so se kriminalisti v družbi oglasili še najmanj enkrat. Iskali naj bi namreč dokumentacijo v povezavi z rušenjem cestninskih postaj Log in Torovo, zaradi česar so neznani prijavitelji v začetku novembra ovadili vodilne na Darsu. Še vedno ni namreč natančno znano, koliko je rušenje sploh stalo.

Ovadbo v povezavi z elektro-strojnimi deli v Markovcu je vodstvo Darsa vložilo oktobra lani. Na vprašanja, kdo, zakaj in kako je pritiskal nanj, Knez včeraj ni želel odgovarjati. »Postopek teče in ga ne moremo komentirati, sicer pa sem kriminalistom dal vse želene informacije,« je dejal prvi mož Darsa. Pri tem velja spomniti, da gre za razpis, ki je razburil nemalo duhov. Novembra lani, torej mesec dni po tem, ko je Knez že vložil ovadbo, je namreč uprava Darsa za izvajalca del izbrala konzorcij ptujskega Tenzorja in hrvaškega Dalekovoda kljub temu, da je bila njegova ponudba v višini 13,7 milijona evrov za dobrih 400.000 evrov višja od ponudbe konzorcija petih domačih podjetij z Iskro Sistemi na čelu. A slednjega so na Darsu zaradi nenavadne razlage razpisnih pogojev izločili.

Zapletov pa s tem ni bilo konec. Na Darsu so v začetku januarja odločitev o izbiri Tenzorja in Dalekovoda razveljavili. Domnevno zato, ker hrvaški partner v ponudbi ni navedel pet od skupno 20 bančnih računov in pozabil razkriti še za manjši znesek neporavnanih davkov. Čeprav so na Darsu že pripravili nov sklep o izbiri izvajalca (tokrat sta zmagala Traffic Design in italijanski Satrel), pa naj bi se zdaj odločili razpis razveljaviti, kar bi dokončno odpravilo možnost, da bi bil predor Markovec odprt do turistične sezone v prihodnjem letu.

Še več neznank je povezanih s stroški rušenja cestninskih postaj, ki po novem zanimajo tudi kriminaliste. Še lani septembra sta Knez in nekdanji minister za infrastrukturo in prostor Zvonko Černač zatrdila, da bo preureditev cestninske postaje Log stala okoli 40.000 evrov. Že dejanski račun, ki ga je Dars plačal izvajalcu (podjetju Leka), je znašal 20.252 evrov več, pri čemer naj bi šlo le za rušenje otoka, ne pa tudi preostala dela. V katere postavke jih je »skril« Dars, ni znano – jasno je le, da izvajalcev zanje ni iskal z javnim razpisom. V ovadbi, ki so jo zoper Černača in Kneza domnevno vložili zaposleni na ministrstvu, je tako navedeno, da so preureditev cestišča oddali kar obstoječim Darsovim pogodbenim partnerjem. Da se pri stroških za rušenje Loga nekaj zelo verjetno ne ujema, dokazuje tudi podatek, da je Dars samo za rušenje in preureditev cestninske postaje Videž na primorski avtocesti odštel kar nekajkrat višji znesek (360.000 evrov).

Na Policijski upravi Ljubljana so nam včeraj dejali, da predkazenski postopek v zadevi še vedno traja.