Kolesarji morajo biti samozavestni

Andrej Klemenc z regionalnega centra za okolje je dejal, da morajo biti kolesarji na cesti predvsem samozavestni. »Najbolj nevarno je, da se ob pomanjkanju prostora kolesarji umikajo na skrajni rob in s tem tvegajo padec,« je opozoril. Avtomobil jih v tem primeru skuša prehiteti in jih oplazi, kar je lahko zelo nevarno. Tudi tam, kjer ima kolesar prednost, mora biti skrajno previden, je poudaril Klemenc. »Zelo pomembno je tudi, da si dobro viden, po mojem mnenju je to celo bolj pomembno od nošenja čelade,« je dodal.

Vesna Marinko z agencije za varnost prometa je kot največjo težavo za varnost kolesarjev v mestih opozorila na slabo infrastrukturo. Prav zaradi tega je tudi ona, tako kot Klemenc, opozorila na posebno previdnost. Največ kar lahko kolesarji naredijo zase je, da imajo tehnično brezhibno kolo ter da so opremljeni z odsevnimi predmeti in čelado, je dejala Marinkova.

Kot enega večjih problemov je Klemenc izpostavil to, da kolesarji niso več obravnavani kot enakopravni udeleženci v prometu, posebej v mestnem ne. »V mestnih središčih ima kolesarjenje številne prednosti, a se je dajalo v zadnjih 30 letih prednost motoriziranemu avtomobilskemu prometu,« je dejal. Pravi, da si zato kolesarja v Sloveniji predstavljamo kot rekreativca, ne dojemamo pa kolesarjenja kot vsakodnevnega načina prevoza v službo, šolo ali po opravkih. Tu vidi razlog, da v mestih ne prihaja do kompromisnih rešitev, ki bi kolesarje upoštevale kot enakovredne udeležence v prometu.

Če storiš prekršek, bodi vsaj previden

Klemenc je dejal, da moraš, če hočeš izkoristiti prednost kolesa kot najhitrejšega prevoznega sredstva v mestu, marsikdaj storiti kak prekršek, a obenem opozoril, da je potrebno biti pri tem zelo previden ter predvsem ne ogrožati sebe in drugih udeležencev v prometu.

Kolesarje najbolj ogrožajo motorna vozila, predvsem tovornjaki, je prepričan Klemenc, saj imajo bistveno manjše vidno polje in tako kolesarja lažje spregledajo. Omenil pa je tudi težavo kolesarjev, ki se na skupnih površinah pogosto ne znajo prilagoditi hitrosti pešcem, po drugi strani pa tudi pešci pričakujejo, da so skupne površine namenjene samo njim.

Oglejte si video prispevek.