Firefoxu sledita Microsoftov Internet Explorer (36 odstotkov) in Googlov Chrome (23 odstotkov). Njun delež se v primerjavi s prejšnjim, junija lani izvedenim merjenjem ni spremenil, medtem ko se je Firefoxov delež zvišal za eno odstotno točko, še kažejo podatki slovenske spletne oglaševalske agencije Iprom.

Glede uporabe operacijskih sistemov med obiskovalci slovenskih spletnih medijev analiza kaže, da večina prisega na operacijske sisteme Microsoft Windows.

Windows 7 uporablja že več kot polovica obiskovalcev slovenskih spletnih medijev (skoraj 56 odstotkov, v lanski analizi 48 odstotkov).

Na drugem mestu je Windows XP

Na drugem mestu je Windows XP, katerega uporaba še naprej pada - januarja ga je uporabljala dobra tretjina obiskovalcev (junija 2012 42 odstotkov). Sledi Windows Vista, uporaba katere je tudi malenkost upadla in je imela januarja letos štiriodstotni delež.

Operacijska sistema Mac OS in Linux imata skupaj tri odstotke obiskovalcev, Windows 8, ki je na prodajne police prišel kot zadnji iz družine Windows, pa uporablja že slaba dva odstotka obiskovalcev slovenskih spletnih medijev.

Analiza poleg tega kaže, da uporaba mobilnih naprav še naprej raste, največji delež pa ima Googlov operacijski sistem za mobilnike Android.

Med operacijskimi sistemi je daleč spredaj Android

Izmerjeni mesečni doseg mobilnih naprav je namreč konec januarja znašal 275.500, kar je 66 odstotkov več kot junija lani, ko je Iprom prvič razkril podatke o mobilnih napravah z dostopom do slovenskih spletnih medijev.

Glede naprav oziroma uporabljenih operacijskih sistemov je s 73 odstotki daleč spredaj Android. Njegov delež se je v primerjavi z analizo junija lani povečal za 20 odstotnih točk, s 13 oziroma sedmimi odstotki mu sledijo Applove tablice Ipad in mobilniki Iphone, ki jih poganja sistem Ios.

Za več kot polovico nižji delež kot pri lanski analizi pa imajo mobilni telefoni z WAP-dostopom do interneta (šest odstotkov). Na zadnjem mestu je z enim odstotkom še operacijski sistem Windows.

Analiza je bila izvedena z rešitvijo Iprom AD Server, namenjeno distribuciji, ciljanju in sledenju oglasnega gradiva na spletu. Opravljena je bila konec januarja, tedenski vzorec pa je po standardu IAB zajemal 330 milijonov meritvenih zahtevkov.