Med zaposlenimi v Novi Ljubljanski banki (NLB), ki jim zaradi dodatne racionalizacije poslovanja grozi množično odpuščanje, je ponovno završalo. Potem ko si je predsednik uprave NLB Janko Medja za novega generalnega sekretarja izbral Jurija Giacomellija, ki je povsem brez izkušenj v bančništvu, si je obenem omislil še prestižno službeno vozilo. Medtem ko so njegovi predhodniki uporabljali vozila, vredna manj kot 30.000 evrov, si je Medja izbral novega audija A6, ki naj bi stal okoli 80.000 evrov.

Če je Marjan Kramar leta 2004 ob nastopu funkcije predsednika uprave NLB prevzel starejši audi A8, ki ga je pred njim vozil Marko Voljč, je Draško Veselinovič v svojih devetih mesecih vodenja NLB kupil rabljenega volva, model XC. Po naših informacijah je bil vreden manj kot 30.000 evrov. Tudi njegov naslednik Božo Jašovič, ki je v državno banko prišel oktobra 2009, naj bi vozil volva podobne vrednosti. Medja po drugi strani ni nadaljeval tradicije, ampak si je raje naročil novi audi A6 z vso dodatno opremo, na katerega je moral čakati celo več mesecev.

V NLB, kjer naših informacij niso zanikali, so povedali, da je praksa na področju službenih vozil poslovni najem in ne nakup. »Uporaba službenega vozila predsednika oziroma članov uprave je opredeljena z internimi akti, ki so bili potrjeni s strani nadzornega sveta, z njimi pa je bila seznanjena tudi skupščina delničarjev,« so dejali v NLB. »Gre za avto razreda, ki je običajen za te vrste vodstveno funkcijo v primerljivih institucijah. Kot boniteta je obdavčen in redno prikazan v letnih poročilih banke v okviru razkritij,« so dodali.

Medja se je ob vseh tekočih poslih in nenehnem iskanju prihrankov v banki, ki je zagotovo v nezavidljivem položaju, očitno resno lotil iskanja udobnejših prevoznih sredstev za vodilne kadre banke. NLB ima namreč tudi »hišne« šoferje, ki zanje že dlje časa opravljajo prevoze, a tudi tu se obetajo spremembe. Šoferji NLB so bili sicer še do pred nekaj leti zaposleni v banki, vendar so jih po naših informacijah prepričali, naj odprejo podjetja oziroma postanejo samostojni podjetniki, nato pa so začeli oddajati storitve. Medja zdaj išče nove, v vabilu k oddaji ponudb pa je postavil dokaj visoke standarde. Med drugim tako zahteva, da ponudniki predstavijo svoje reference, čeprav je težko pričakovati, da bi imel kdo boljše od obstoječih šoferjev, ki vodstvene kadre NLB prevažajo že leta. So jim pa v NLB hkrati določili pogoj, da morajo imeti avtomobil audi A8, BMW 7 ali luksuzni mercedes razreda S. Naši viri se sprašujejo, ali nima Medja že vnaprej izbranega izvajalca. »V NLB prenavljamo nabavne procese in v tem okviru preverjamo tudi ponudbe za prevoze za potrebe NLB ter izbor dobaviteljev za to dejavnost,« so bili v banki skopi s pojasnili.

Čeprav so poteze Medje ob slabitvah, ki jih je imela NLB lani do septembra za več kot četrt milijarde evrov, le kaplja v morje, bodo verjetno še podžgale nezadovoljstvo med zaposlenimi. Že v letu 2010 so v NLB začeli projekt zniževanja stroškov, tudi dela, število zaposlenih pa je zaradi vseh vrst odhodov in nenadomeščanja ter zapiranja delovnih mest padlo za skupno 420. Kako daleč so pogovori med sindikatom in upravo in ali bo res prišlo do odpuščanja, nam pri prvemu sindikalistu v NLB Miranu Marentiču včeraj ni uspelo preveriti. Po nekaterih informacijah pa naj bi v NLB načrtovali še bolj drastične poteze za znižanje stroškov. »Medja še pripravlja novo strategijo,« miri predsednik sindikata bančništva Slovenije Tomaž Boltin.

Spomnimo, da se je moral o trošenju denarja v NLB, ki jo vedno znova rešujejo davkoplačevalci, pred časom pozanimati tudi predsednik vlade Janez Janša, saj je poslance zanimalo, ali so zaposleni v banki res dobili božičnico. »Po podatkih ministrstva, ki je to preverjalo, v NLB božičnica ni bila izplačana,« jim je pojasnil premier.