Na severnoprimorskih cestah je letos v prometnih nesrečah umrlo že deset ljudi, kar je za tri več kot v enakem lanskem obdobju. Najbolj črn je bil odsek glavne ceste med Solkanom in Plavami, kjer so samo v zadnjih petih dneh umrle tri osebe, lažje ali huje pa je bilo poškodovanih devet voznikov in sopotnikov.

Cesta smrti pobira davek

Po besedah Draga Ozebka, inšpektorja uniformirane policije z novogoriške policijske uprave, se tretjina vseh nesreč na območju Policijske uprave Nova Gorica zgodi prav na soški cesti. "Kje so vzroki za to, ne vemo. Nesreče se dogajajo kljub povečanemu nadzoru s patruljami, stalni prisotnosti policistov ob jutranjih in popoldanskih prometnih konicah, številnim preventivnim akcijam," je zaskrbljen Ozebek, ki dodaja, da o stanju na cestah, morebitni pomanjkljivi cestni signalizaciji kot tudi o drugih ugotovitvah sproti obveščajo Direkcijo republike Slovenije za ceste (DRSC).

Tam so povedali, da imajo trenutno "odprta" dva projekta gradnje in obnov cest, in sicer dela trenutno potekajo na tako imenovani kanalski obvoznici, ki bo v dolžini 800 metov zaobšla staro mestno jedro Kanala ob Soči. Aktivnosti za njeno gradnjo so se začele že leta 1998, trenutno pa je poteka izdelava projekta. Drugi projekt, ki ga omenjajo na direkciji, pa je rekonstrukcija 520 metrov dolgega nevarnega ovinka na glavni cesti Kanal-Rodež. Pred časom so preplastili tudi 1500 metrov ceste na odseku med Solkanom in Plavami (Dolga njiva) in 170 metrov med Plavami in Ušnikom pri vasi Morsko.

"S komentarjem prometnovarnostne analize bomo morali nekoliko počakati, saj policija še ni končala preiskavo zadnjih dveh prometnih nesreč. Iz našega prometno tehničnega sektorja so že zaprosili novogoriško policijsko upravo za več informacij, vendar vodja sektorja predvideva, da pred ponedeljkom ne bo mogoče pripraviti celovite analize za to področje. Prometnovarnostne analize namreč temeljijo na uradnih podatkih policije," so še sporočili z DRSC.

Prevelika hitrost in slaba cesta

Glavni vzroki za najhujše nesreče na soški cesti so po besedah inšpektorja Draga Ozebka prevelika hitrost, nepravilna stran vožnje, nepravilno prehitevanje in vožnja pod vplivom alkohola. "Vsakič, ko sedem v avto, pomislim, da se zadnjič peljem po tej cesti. Taka misel je dokaj realna, če pogledam, kaj se dogaja na odseku med Solkanom in Tolminom. Motijo me kolesnice na cesti, ki jih delajo težki tovornjaki. Krivci za nesreče pa so tudi tisti vozniki, ki vozijo prepočasi - ti nam parajo živce - in tisti, ki po cesti divjajo," je povedala Špela Podgornik. Zanimiva je ugotovitev poveljnika gasilske enote iz Nove Gorice Simona Vendramina, ki opaža, "da se največ nesreč zgodi nekaj dni pred ali po polni luni ali ob krajcih. Cesta je nevarna, ker na ravninah vozniki razvijajo visoke hitrosti. Za nameček pa je ozka in je speljana ob reki Soči. Mnogo vozil konča tudi v njej. Zato ustanavljamo tudi potapljaško enoto, ki bo lahko reševala iz vode," je povedal.

Gorazd Černuta pa je k vsemu temu dodal: "Za nesreče so poleg voznikov krive tudi slabe ceste. Tistim, ki pravijo, da za obnovo zmanjkuje denarja, moram povedati, da bo ob takšnem masakru na cestah kmalu zmanjkalo tudi življenj v soški dolini!"