Razlogi za Evansa in Wigginsa so jasni. Avstralec bo vozil s številko ena na hrbtu in ima na voljo bolj žilave vodonosce kot lani. Ob tem spomladi ni tako blestel kot lani, a je bil na Kriteriju Dauphine edini, ki je držal ritem z Wigginsovo superekipo Sky. Britanec pa je bil nepremagljiv na enotedenskih dirkah najvišjega nivoja Pariz-Nica, na Romandiji in Dauphine. Kar je naredil skupaj z angleško nebeško ekipo, je bilo že strašljivo. Ob tem je 101 kilometer dolge vožnje na čas, ki so razdeljene na prolog (6 km) prvi dan, 9. etapo (42 km) in nemara odločilni predzadnji dan v soboto 21. julija (53 kilometrov), kot nalašč zanj.

Rus Menčov (Katjuša), Italijan Nibali (Liquigas) in Španec Valverde (Movistar) v pripravah niso blesteli, a so v drugem planu zaradi zgodovine, izkušenj in dokazanega potenciala. To v treh tednih ogromno šteje. Luksemburžan Schleck (RadioShack), Američan Leipheimer (Omega) in Nizozemec Gesink (Rabobank) so bili na dirki Po Švici drugi, tretji in četrti, kar je najboljša napoved. Sanchez je zadnja leta vedno blizu odra. V Pirenejih, kjer se bo dirka lomila v zadnjem tretjem tednu, je kot doma.

Brajkovič je tako visoko zaradi jasne krivulje uspehov pred Tourom. Pomlad je začel z etapno zmago na dirki Po Kataloniji, aprila nadaljeval z devetim mestom na Romandiji in junija s sedmim na Kriteriju Dauphine. Zmaga na dirki Po Sloveniji, kjer je na klancu premagal celo Domenica Pozzoviva, enega najboljših hribolazcev na svetu, ima težo. Z državnega prvenstva največ povedo besede Grege Boleta: "Brajko je bil nedvomno najmočnejši. Vozil je z največ želje po naslovu. Vendar na trasi v le neizostreni konkurenci za dva skoka lahko vsi držijo."

Da bi bil med favoriti še više, so trije poglavitni razlogi. Predvsem manj uspehov na tritedenskih dirkah. Na enotedenskih večina nima niti približno podobnega niza stalnosti. A tretji teden je vedno prelomen. Kot dodaten razlog je verjetno nekoliko skromnejša vožnja na čas, kot jih je že bil sposoben odpeljati. "Na vožnji na čas mi letos res ni šlo po načrtih. Vendar sem prepričan, da bi z izjemo prologa moral pridobivati," se nadeja Jani Brajkovič. Je razlika med kolesi Trek, ki jih je vozil v ekipi Bruyneela, in Specialized v Astani? Ga to moti na kronometru? "Razlika je, geometrija kolesa je drugačna. Pravi položaj na kronometru še vedno malo iščem, sem pa blizu dobremu," je pojasnil na Pavličevem sedlu, ko smo se pripravljali za sobotni start Toura in nedeljski Maraton Alpe. Kot eden od razlogov, da ga manj omenjajo, je zagotovo tudi zamenjava ekipe. V Astani ni toliko na očeh, kot je bil pri velemojstru odnosov z javnostjo in mediji Johanu Bruyneelu. Je pač Slovenec v vzhodnjaški kazahstanski ekipi.