Tako je v intervjuju za Dnevnik med drugim zelo slikovito dejal ddr. Matjaž Mulej, doktor ekonomskih znanosti s področja teorije sistemov in doktor menedžerskih znanosti s področja inovacijskega menedžmenta in eden od ključnih ljudi, ki ozaveščajo o pomenu družbene odgovornosti. Družbena odgovornost bo tudi osrednja tema konference, ki se bo 16. aprila odvijala na Bledu. Konferenca o družbeni odgovornosti in filantropiji za Vzhodno Evropo je del širšega evropskega gibanja za družbeno odgovornost in filantropijo ter poteka ob podpori organizacije Clinton Global Initiative (ZDA). In kakšne izkušnje ima ddr. Mulej o usodi podjetij, ki so ravnala družbeno odgovorno in o katerih sicer Tatjana Fink, glavna direktorica skupine Trimo pravi, da jih bo konkurenca sama izločila? „O ameriški praksi, ki to potrjujejo, priča na primer raziskava, ki jo je pred dvema letoma objavil Gerzema. Družbeno neodgovorni partnerji so pač premalo zanesljivi in predragi, saj družbena odgovornost prepreči stroške za stavke, zamude, nadomeščanje nabavnih in prodajnih poslovnih poti, odpuščanje zaposlenih in zato podpiranje brezposelnih, nemire med ljudmi in podobno.“

Namen bližajoče se konference na Bledu, ki bo v prostorih IEDC-Poslovne šole Bled, je oblikovati evropsko mrežo za korporativno družbeno odgovornost in filantropijo ter zasnovati konkretna dejanja, s katerimi bodo podjetja ter posamezniki dosegli pozitivne spremembe v družbi. Dogodek organizira Studio Moderna v sodelovanju s svetovalnim podjetjem Impact Economy in ob podpori partnerskih podjetij. Uvodni nagovor bosta imela Sandi Češko, ustanovitelj Studia Moderne, ter prof. dr. Danica Purg, dekanja in direktorice IEDC-Poslovne šole Bled. Pred zaključkom ob 18. uri bo svoja razmišljanja glede vloge podjetij v povezavi s ključnimi izzivi regije predstavil predsednik Republike Slovenije dr. Danilo Türk.

Ključni vsebinski poudarek dogodka bo na socialnem podjetništvu in izobraževanju mladih, ki z inovativnimi idejami lahko pripomorejo k razvoju naprednih podjetniških idej. Socialno podjetništvo v Sloveniji temelji namreč na zaposlovanju težje zaposljivih oseb oz. brezposelnih mladih in opravljanju dejavnosti, kjer dobiček ni glavni cilj, zato predstavlja velik izziv. Temu pa ni nujno tako v praksah iz tujine, saj je socialno podjetništvo, predvsem podjetništvo, ki ima fokus in vpliv na socialne, okoljske ali družbene izzive. Udeleženci konference bodo z izmenjavo dobrih praks iz tujine iskali načine za utrditev pomena tovrstnega podjetništva.

Med ključnimi govorci dogodka bo predstavnik neprofitne organizacije R20 Regions of Climate Action ustanovitelja Arnolda Schwarzeneggerja. Izvršni direktor R20 Christophe Nuttall bo predstavil priložnosti za podjetja v povezavi z zelenim gospodarstvom. Večina rešitev za ublažitev podnebnih sprememb že obstaja - ob uspešni integraciji v industrijo bi lahko te rešitve prinesle tudi številna nova delovna mesta.

Po zgledu primera Fundacija Ana in Vlade Divac bodo sodelujoči razpravljali o strategijah za ustvarjanje novih delovnih mest in vlogi le-teh pri zagotovitvi ekonomske neodvisnosti za socialno šibkejše. Tudi za to bo seveda potrebno spodbujati podjetništvo in inovativne koncepte pripeljati do končne poslovne forme. Na konferenci bodo zato strokovnjaki v okviru ene od delavnic razmišljali še o tem, kako mladim talentom s potencialnimi idejami zagotoviti možnost ustvarjanja ter razvoja. Med osrednjimi govorci bodo še Jan Lübbering, vodja novih poslovnih priložnosti na Streetfootballworld (Nemčija), Frederick Röse, Parliament Watch (Nemčija), Keith Clark, izvršni direktor unikatnega izobraževalnega programa UWC International (VB) in drugi.