Z njima bi se verjetno kar strinjal Jože Mermal, predsednik uprave BTC, ki je pred dnevi v intervjuju za Polet spregovoril tudi o notranji moči podjetja v kriznem času. "Edini koncept, na katerem lahko gradimo, je dolgoročno zdravo in vzdržno gospodarstvo. V krizi je treba vzpostaviti dobre projekte. Tega ne govorim zato, da bi povzdigoval naše podjetje, ampak zato, da bi bilo med ljudmi več poguma in tudi primerov, da se da tudi v krizi delati in to dobro delati. Kajti tudi menedžerji potrebujejo spodbude, ne sme jih biti strah sprejemanja odločitev in iskanja dobrih projektov. Če nas bosta vodila strah in apatija, bomo uničili menedžerski ceh....//...Ljudem je treba kazati dobre zglede, iskati dobre poslovne prakse, in na teh osnovah lahko tudi v krizi dostojanstveno preživi vsa družba...//.. Brez dobrih menedžerjev nam še tako kakovostni politiki ne morejo pomagati."

Na to, kako pomembna sta vloga in razvoj menedžmenta, opozarja tudi Zlata nit, mnogi menedžerji pa poudarjajo, da jim priznanje najboljši zaposlovalec ali finalist Zlate niti, pomeni veliko prav zato, ker so jim to priznanje pravzaprav podelili njihovi sodelavci. Zlata nit namreč ne preverja ne klime ne zadovoljstva zaposlenih, temveč kakovost odnosa do organizacije z velikim poudarkom na zavzetosti. In povratne informacije oziroma rezultati raziskave dajejo podjetju možnost izboljšati področja dela z zaposlenimi, kjer so še rmožnosti za izboljšave.

Verodostojnost rezultatov zagotavlja, da 80 odstotkov ocene uvrstitve na lestvico 101 najboljšega zaposlovalca, prispeva prav anketiranje zaposlenih. Pri tem je potrebno poudariti, da ima vsak posameznik zagotovljeno anonimnost pri izpolnjevanju ankete, rezultati vsake raziskave pa so last le podjetij in niso javni.

Zaposleni dobijo vprašalnik z 39 trditvami, ki jih ocenjujejo z oceno od 1 do 5 (1 je najnižja, 5 najvišja). Vprašalnik jim v povprečju za izpolnjevanje vzame deset minut. Trditve so razdeljene v šest vsebinskih sklopov: temeljni odnos med podjetjem in zaposlenim, vloga in kakovost dela posameznika v podjetju, organizacijska kultura, klima in medosebni odnosi, podjetnost in inovativnost, kakovost delovnega okolja ter osebna rast in razvoj.

Medtem ko je bila povprečna ocena anket zaposlenih v Zlati niti 2009 najnižja in je znašala 3,62, se je v Zlati niti 2010 nekoliko dvignila in je znašala 3,67. To bi že lahko nakazovalo bolj optimistično vzdušje med zaposlenimi, ker pa se je gospodarska kriza poglobila, bo zanimivo videti rezultate Zlate niti 2011. Prve ocene bodo znane že konec januarja, ko bo objavljen seznam 101 najboljšega zaposlovalca. Do sedaj se je v Zlato nit 2011 prijavilo 93 podjetij.

Pomen Dnevnikovega izbora Zlata nit je prepoznal tudi Inštitut za razvoj družbene odgovornosti, ki ga je predstavil v novembrskih IRDO novicah, Zlato nit pa bodo predstavniki Dnevnika predstavili marca prihodnje tudi na sedmi mednarodni konferenci Družbena odgovornost in izzivi časa.