"In vendar že zdaj ne moremo napredovati, ne dobivamo dotacij za nakup učil in za izobraževanje ter nismo nagrajeni po delovni uspešnosti". Ne Jelka Velički ne glavni tajnik Sviza Branimir Štrukelj zato ne dvomita, da bodo zaposleni v šolstvu stavko 18. aprila izglasovali. Prvi izidi glasovanj so spodbudni, sta dejala, koliko zavodov je stavko že podprlo, pa nista želela povedati. Če jo bo podprla večina zaposlenih v zavodih in večina zavodov, bodo otroci, tudi vrtčevski, 18. aprila ostali doma, nato bo stavka za en dan prekinjena, po tem dnevu pa je "vse nepredvidljivo". Stavka bo lahko regionalna, lahko bodo izmenično stavkale različne skupine javnih uslužbencev, morda bodo stavkale samo osnovne šole..., je morebitne scenarije napovedal Štrukelj, če vlada ne odstopi od omenjenih ukrepov.

Med drugim je spomnil, da je prav ta vlada obljubila, da bo socialni dialog spet dobil domovinsko pravico, toda zdaj si želi, "da bi bil socialni dialog vsaj tako slab, kot je bil pod prejšnjo vlado". Po Štrukljevih besedah so se v Svizu pripravljeni pogovarjati tudi o posegih v šolstvo, vendar pa je za to potreben čas. A vlada naj bi varčevalne ukrepe brez usklajevanj sprejela že v četrtek. "To pomeni, da ne spoštuje temeljnih načel socialnega partnerstva in da krši 84. člen zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja, ki vlado zavezuje, da ne posega v šolske normative in standarde brez usklajevanja s sindikati." Znova je poudaril, da je absurdno verjeti, da zniževanje normativov in plač ne bo zmanjšalo kakovosti javnega šolstva. Prepričan je celo, da bo vlada prav z zmanjševanjem kakovosti javnega šolstva spodbujala ustanavljanje zasebnih šol, "k čemur jo zavezuje koalicijska pogodba".

Ministra Turka sta z Veličkijevo pozvala, naj postreže z verodostojnimi podatki, koliko vzgojiteljev in učiteljev bo ostalo brez dela. Po podatkih Sviza to grozi okoli 3000 zaposlenim (podobno število, od 2000 do 2500, smo na podlagi ocene strokovnjaka navedli tudi v sobotnem Dnevniku), v veliki večini ženskam. Veličkijeva je poudarila, da so petkove izjave ministra Turka zavajajoče in podcenjujoče. Ni res, je zatrdila, da slovenski učitelji opravijo bistveno manj neposrednega dela z učenci kot v državah OECD in da delajo vse manj, zahtevajo pa vse več. Štrukelj pa je poudaril, da tudi rezultati mednarodnih raziskav ne kažejo tako porazne podobe, kot jo predstavlja minister Turk, ki da je požel veliko negodovanja na sestanku šolskih ministrov v New Yorku (po Štrukljevih besedah povabljenih zaradi uspešnosti v raziskavi PISA), ko je dejal, da bi morali biti učitelji plačani po rezultatih dela. Po Štrukljevi oceni le redko katero področje tako dobro opravlja svoje naloge kot izobraževanje.

Zelo škodljiva naj bi bila tudi uvedba enotnih okolišev v mestu. To pomeni, da bodo morali starši zaradi popolnjevanja razredov morda starejšega otroka voziti v drugo šolo kot mlajšega. Vlada posega v pravice otrok in staršev, sta še poudarila Štrukelj in Veličkijeva.