Danes sem veliko časa posvetil razmišljanju, katere so stvari, ki jih lahko mladi podjetnik naredi, da bo bolj uspešen. Žal se nisem dokopal do enostavne formule za uspeh, ki bi jo lahko uporabili kot čarobno paličico. Potrebno se je malo bolj potruditi.

Večina mladih podjetnikov nameni precej časa spremljanju zapisov tistih, ki so že uspeli. Poslovni priročniki, blogi, twitter, materiala je na pretek. Trudimo se, da ravnamo tako kot oni. Pogosto pa pozabljamo, da so zapisana razmišljanja o uspehu napihnjena in zaradi želje po dobri zgodbi pogosto zamolčijo marsikatero nepriliko ali trenutke, ki so bili plod čiste sreče. Iz takšnih zgodb lahko črpamo navdih, nikoli pa ne bomo od njih mogli dobiti dokončnih odgovorov na naše podjetniške izzive.

Medtem ko nekateri ogromno berejo, se drugi raje zapičijo v delo. Lahko je razmišljati, da več kot delaš, bolj boš uspešen, ampak to ne gre v nedogled. Omejeni smo s številom ur, ki jih ima dan, ter z našimi fizičnimi zmožnostmi.

In poleg vsakega podjetnika, ki zaprt v pisarni dela od jutra do večera, je gotovo še nekaj takih, ki obiskujejo predavanja, spoznavne večere, podjetniške dogodke in tam tekmujejo, kdo bo zbral več vizitk. Kdor ima veze, bo uspešen, kajne? Super je imeti ogromno kontaktov, ampak vprašati se moramo, kdo izmed njih nam bo res pripravljen pomagati v stiski? Verjetno malokdo. Velika mreža bežnih kontaktov zato ni ključ do uspeha.

Poleg velike mreže, imajo uspešni podjetniki v svojem življenju pogosto tudi nekaj izjemnih mentorjev, ampak tudi to ima svoje omejitve. Mentorski odnosi so v večini primerov izrazito enostranski, zaradi česar smo kmalu odvisni od mentorjeve dobre volje in časa, ki nam ga lahko nameni.

Če nič od naštetega ni dovolj, kaj lahko torej še naredi ambiciozen bodoči podjetnik, da bo bližje uspehu? Zame je bila odskočna deska jesen 2010. Takrat sem se imel priložnost pridružiti skupini mladih podjetnikov, ki se je izoblikovala okrog Kluba akademsko najuspešnejših študentov Ekonomske fakultete, v okviru katerega smo se dobivali, si izmenjevali ideje in si pomagali. Tam sem, med drugim, spoznal tudi bodočega poslovnega partnerja. Agencija Zajavnost se je rodila med pogovorom z njim na enem od srečanj spomladi 2011. V manj kot pol ure sva prišla od prve zamisli, do poslovnega modela. To se je lahko zgodilo, ker smo člani skupine med seboj spletli tako tesne odnose.

Našo skupino sestavlja majhen krog posameznikov, ki goji povsem odkrite in zelo globoke medsebojne odnose. Drug drugemu izmenjujemo znanje, poznanstva in izkušnje. Ker smo tako tesno povezani, uspeh vsakega od nas pozitivno vpliva tudi na uspeh vseh ostalih. Kot skupina si med seboj zelo učinkovito pomagamo pri črpanju zagonskega kapitala, iskanju sodelavcev in pridobivanju prvih strank. To so tri stvari, ki jih bodoči podjetnik najbolj potrebuje. Možnosti, da naši projekti uspejo, so tako mnogo večje, kot bi bile sicer. Ustvariti takšno skupino ni enostavno in traja precej časa, vendar je vredno truda. Da lahko deluje, morajo biti izpolnjeni štirje pogoji:

Vrstniki

Mnenje, da bo skupina najbolj uspešna samo takrat, ko jo bodo vodili zelo uspešni posamezniki, od katerih se bodo lahko ostali učili, je napačno. Uspeh ni pokazatelj, da lahko nekdo bodočemu podjetniku pomaga. Pogosto se zgodi, da se zelo uspešni posamezniki težko poistovetijo z začetniškimi izzivi. Po krivici se podcenjuje pomen učenja od vrstnikov, ki so v podobnem položaju. Naša skupina odlično funkcionira ravno zato, ker smo vsi približno na enaki točki svojih poti. Iz prve roke razumemo težave kolegov in tako si lahko bolje pomagamo.

Globoki odnosi

Medsebojni odnosi v skupini so ključnega pomena. To so odnosi, ki gredo mnogo globlje od poslovnih stikov in celo prijateljstva. Gre za vez z enim ciljem: odličnost. S poslovnimi kontakti se običajno pogovarjamo o naših ciljih. V naši skupini pa gremo korak dlje – zanima nas, zakaj so naši cilji takšni, kot so. Ker drug o drugem to vemo, ker poznamo naše življenjske zgodbe in osebne motivacije, si lahko lažje svetujemo. Brez skrbi si lahko delimo želje in strahove.

Absolutna iskrenost

Strašno težko je biti iskren do sebe. Zaradi naših čustev ne moremo biti čisto objektivni. To pa v poslu ni vedno dobro. Podobno je tudi z ljudmi, h katerim se običajno obračamo po nasvete: družina, prijatelji, sodelavci. Iskrenosti se otepamo, ker je neprijetna. Ampak resnici ne moremo ubežati. Zaradi medsebojnega odnosa, ki ga imamo, smo lahko popolnoma iskreni, saj se nihče ne boji, da bi med pogovori o idejah prišlo do zamere. Tako hitreje pridemo do bistva in si lahko še učinkoviteje pomagamo.

Raznolikost

Tisti, ki imajo drugačne izkušnje od nas, imajo tudi drugačen pogled na svet. Reševanja problemov se lotevajo iz drugega zornega kota in tako običajno pridejo do drugačnih rezulatov, kot mi. Ni naključje, da našo skupino sestavljamo zelo različni posamezniki.

Prav vsakemu bodočemu podjetniku želim, da si najde takšno skupino zaupnikov. Vaši uspehi bodo lepši, ker jih boste slavili skupaj, neprilike pa boste lažje premagali, ker vam bo ob strani stal nekdo, ki mu lahko zaupate.

Pot do cilja pa nikoli ni le ena sama in veliko je še stvari, ki lahko mladim podjetnikom pri tem pomagajo. Imate nasvet? Delite ga z nami v komentarju!