Oktobrske registracije novih vozil so upadle za slaba dva odstotka, z lanskih 1,06 milijona vozil na 1,04 milijona. V prvih desetih mesecih letošnjega leta pa je bil padec 0,9-odstoten na 11,5 milijona registracij, so sporočili iz Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (ACEA).

Pri padcih sta prednjačili Italija in Španija, četrti in peti največji evropski trg, kjer je bilo znižanje 5,5-odstotno oziroma 6,7-odstotno. Posledično sta PSA in Renault že oznanila krčenje kapacitet z namenom zmanjšanja zaloge neprodanih vozil, saj sta oba proizvajalca precej izpostavljena omenjenima tržiščema, kar je pomenilo 6,4-odstotni oziroma 2,6-odstotni upad prodaje.

Italijanski Fiat, ki je utrpel kar 10-odstotno znižanje prodaje, pa se ob tem spopada še z zamudami pri predstavitvi novih modelov in naraščajočo zadolženostjo, obenem pa se prodajne številke v Italiji, za družbo najpomembnejšem trgu, približujejo najnižji vrednosti v zadnjih 30 letih.

Nemčija tudi pri avtomobilih ena redkih svetlih točk

Za odtenek bolje se je odrezal nemški trg, ki sicer prispeva k prodaji vsakega četrtega vozila v regiji. Celoletna rast prodaje sicer znaša še vedno solidnih 9,8 odstotka, toda oktobrska rast se je upočasnila na vsega 0,6 odstotka.

Tudi nemški avtomobilski proizvajalci, ki zlasti na račun trgov v razvoju beležijo rekordno leto, se na evropskih trgih ne morejo pohvaliti s takšnimi uspehi. Prodaja Volkswagna, največjega evropskega in tretjega največjega svetovnega proizvajalca, je zrasla za 4,3 odstotka. Tekmeca Ford in BMW sta prav tako uspela povečati prodajo, in sicer za 6,4 oziroma dva odstotka, medtem ko sta Daimler in Opel utrpela 9,6-odstotni oziroma triodstotni padec.

Zaupanje vse nižje, znakov recesije vse več

To pomeni nove zaskrbljujoče znake upočasnjevanja evropskega gospodarstva, saj se je evropska industrijska proizvodnja skrčila že tretji mesec zapored, najnižjo vrednost v zadnjih dveh letih pa je dosegel tudi kazalnik gospodarskega zaupanja.