"Ker zlasti hrvaški vozniki, katerih število se je v zadnjem času zelo povečalo, omejitev hitrosti ne upoštevajo, je tukajšnje prebivalce strah predvsem za varnost otrok. Po državni cesti namreč poteka tudi šolska pot, ki v večjem delu nima pločnikov. Na to nevarnost smo v krajevni skupnosti Jesenice na Dolenjskem pravočasno in nič kolikokrat opozarjali, vendar so naše besede vedno in povsod naletele na gluha ušesa," opozarja predsednik te krajevne skupnosti Jože Tomše. Na Direkciji RS za ceste navedbe domačinov o povečanem prometu in posledično slabši prometni varnosti ne le zanikajo, temveč zatrjujejo, da se je promet po sporni regionalki celo zmanjšal.

"Zadnje ročno štetje prometa smo na tej cesti izvedli po uvedbi vinjet. Na podlagi analize podatkov smo ugotovili, da je povprečni letni dnevni promet upadel s 1600 na 730 vozil na dan," so nam odgovorili na direkciji in dodali, da tudi podatek iz policijske statistike, ki govori, da se je na spornem odseku od leta 2008 do danes zgodila samo ena prometna nesreča (z lažjimi telesnimi poškodbami), dokazuje, da varnostne razmere tam niso kritične.

Tomše na te trditve odgovarja, da bi štetje prometa, če bi ga izvajali v času po uvedbi celoletnih vinjet ter odprtju novih trgovskih središč v Brežicah, pokazalo povsem drugačno sliko in da zastarelih podatkov štetja danes ni mogoče resno jemati. "Na podlagi podanih odgovorov torej lahko sodimo, da se bo morala najprej zgoditi hujša prometna nesreča, da bodo začeli razmišljati o primernejših varnostnih ukrepih," nejevoljno ugotavlja Tomše.

Na direkciji pobudo za ukrepanje prepuščajo domačinom. "Če občani želijo izvedbo ukrepov za umiritev prometa znotraj naselij, se lahko s pobudo obrnejo na Direkcijo RS za ceste, ki jo bo preučila in skladno z upravičenostjo oziroma pristojnostmi in razpoložljivimi finančnimi sredstvi tudi ukrepala," so nam odgovorili.