Ponudbe so lahko zelo raznolike, k čemur stremijo tudi v Kolektivi - želijo si, da bi v njih vsak našel nekaj za svoj žep. Skupinsko nakupovanje je v tujini že dodobra uveljavljeno, pri nas pa se z novim tržnim modelom in marketinškim orodjem šele seznanjamo - tako z vidika kupca kot tudi podjetij.

Zoran Savin, ki v Kolektivi opravlja naloge izvršnega direktorja, je čistokrven Primorec, čeprav ga je poslovna pot iz Izole pripeljala v Ljubljano. Kariero je začel kot voditelj in urednik na Radiu Morje. V sklopu radijskega studia se je v sodelovanju s kolegom Tomijem zelo dobro znašel tudi na področju glasbene produkcije, v okolju takrat zelo popularne dance glasbe: tehna in house.

"Že takrat smo bili podjetni," pravi Zoran Savin, s čimer se bodo najbrž strinjali tudi poznavalci elektronske glasbe. Uvrstitev dua Tomy or Zox na petkovo lestvico BBC-jevih najboljših hitov - skupaj z Umekom in Kanziyanijem, ki sta še vedno svetovno znana DJ-ja - sodi med največje domače dosežke na tem področju. Na svojem vrhuncu sta postavila tudi snemalni studio, ki pod Tomyjevim vodstvom še vedno uspešno deluje.

Začetek profesionalne poti

Tomy or Zox sta po dveh skupnih uspešnih letih našla svoj izziv v ločenih projektih: Tomy je ostal pri produkciji, Zoran pa se je vrnil na radio in "sceno", nato pa hitro podlegel čarom spleta, najprej kot urednik spletne strani revije Mladina, po združitvi s podjetjem Infomediji pa kot direktor spletnih izdaj.

To je bilo izzivov polno obdobje, ko je bilo treba oblikovati nove standarde za porajajočo se industrijo in Savin pravi, da se je to dogajalo izjemno hitro. V Slovenski oglaševalski zbornici je sodeloval pri ustanovitvi združenja, ki se je posvečalo reševanju problematike internetne industrije, ter se povezal z mednarodno organizacijo IAB, v kateri je nekaj časa tudi kot podpredsednik črpal strokovno znanje.

Tako je nastal tudi medijskoraziskovalni projekt Merjenje obiskanosti spletnih strani MOSS, katerega predsednik je še danes.

Naslednja pomembna postaja na Savinovi karierni poti je bila ustanovitev agencije za digitalni marketing Sonce.net. Soncu je sledila še Senca, agencija, specializirana za zakupe spletnega prostora. Obe pa sta spodbujali razvoj oglaševanja in oblikovali standarde v tem okolju.

Po temeljitem nalaganju na ogenj v Soncu in Senci, se je, kot pravi, znašel v novem položaju: "Po šestih letih sem sklenil, da se lotim klasičnega naložbenega 'start-up' projekta, v katerem pridobiš vlagatelja, ki ti predstavi pogoje in sredstva, potem pa 'gas'!"

Kuponing navdušuje tudi po Evropi

Novembra leta 2010 je Zoran sprejel mesto direktorja v Kolektivi - podjetju, ki je bilo ustanovljeno na Hrvaškem, kasneje pa se je razširilo na območje širše jadranske regije. Zgodilo se je tako, kot se v poslu pogosto zgodi - po naključju, ko je Zoran spoznal idejnega vodjo in ustanovitelja Kolektive Američana Jeffreyja Treichela. Podjetnik je idejo prinesel iz rodnega Chicaga, kjer je še kot študent Harvard Business School naredil temeljito analizo vodilnega igralca na trgu, podjetja Groupon.

Idejo je najprej preizkusil na Hrvaškem. Čeprav nihče ni verjel, da bi lahko v Evropi tak projekt uspel. je kupovanje s kuponi že kmalu postalo velika uspešnica. Aktivno se je začel predstavljati na različnih poslovnih dogodkih in z delujočim poslovnim modelom prepričal dva tuja vlagatelja - botra. To je Kolektivi omogočila, da je osvojila še Srbijo, Romunijo, Bolgarijo in Makedonijo in Slovenijo, kjer so z naložbenim denarjem Kolektivo ustanovili avgusta 2010.

Na začetku so postavili spletno stran in zagotovili minimalno število ponudb. "Iskreno povedano, nismo si zastavljali velikih ciljev. Z vidika širitve je Kolektiva največ pričakovala na velikih trgih Hrvaške, Romunije in Bolgarije. Slovenija ima resda večjo kupno moč kot omenjene države, vendar je majhna, zato smo z vključevanjem Slovenije v skupino Kolektiva želeli predvsem zasesti celotno tržno območje. Investicije so bile usmerjene pretežno na območje drugih držav," pravi Savin. A obrnilo se je tako, da po prihodkih slovenski trg danes dosega sam vrh.

Zoran Savin je naklonjen hitrim odločitvam, vendar je v želji po kompetentnih in samostojnih sodelavcih pri zaposlovanju v Kolektivo naredil izjemo in za oblikovanje ekipe porabil kar dva meseca. "V tem poslu je to kar veliko in investitorji so bili že precej nestrpni. A kaj je najbolj pomembno? Ekipa! Lahko imaš denar in vsa razpoložljiva sredstva, vendar sam ne boš prišel nikamor. Vedel sem, da moram najprej najti nekaj sposobnih ljudi, saj je brez njih kljub investicijam in dobremu poslovnemu načrtu vse popolnoma brezpredmetno."

V Kolektivi danes vihari in napenja možgane že približno dvajset ljudi: šest redno zaposlenih in zunanji sodelavci, ki so bodisi psici besedil bodisi prodajni predstavniki in se v organizacijo vključujejo kot samostojni podjetniki. Za velik poslovni uspeh, ki se kaže v visoki rasti prihodkov, dobičku, zaposlovanju in ki povečuje prepoznavnost Kolektive kot blagovne znamke, je najbolj zaslužen uglašen in poslu popolnoma predan trio: "staroselka" Daša Mohar, ki se ukvarja z upravljanjem ponudb, vodja prodaje Marko Buci in vodja marketinga Anil Shrestha. Ti so skupaj z Zoranom Savinom konica meča celotne organizacije. Vsak od njih je nepogrešljiv člen, ki samostojno sprejema odločitve in sočasno prevzema svoj delež odgovornosti.

Izbor sodelavcev in dosedanje odločitve so se izkazali za pravilne, saj podjetje dosega odlične poslovne rezultate in se, čeprav je na slovenski trg prodrlo med zadnjimi, umešča med vodilne igralce na področju skupinskega nakupovanja. Ponaša se s približno 40-odstotnim tržnim deležem in ima predvsem na področju družabnih omrežij veliko medijsko moč.

Več na http://zaposlitve.dnevnik.si