Koncept je sinonim za odličnost organizacije, ki je konkurenčna in prepoznavna doma in po svetu. Na posvetu bodo zbranim vodilnim delavcem slovenskih organizacij svoje poglede o odličnosti predstavili uspešni vodje podjetij, ki poslovno uspešnost razmišljajo in udejanjajo.

Standard učeče se organizacije podjetju prinaša boljšo komunikacijo, prenos znanj med zaposlenimi, motivirane in stalno učeče se ter uspešne in zadovoljne zaposlene, ki podjetju prinašajo konkurenčno prednost in dolgoročno uspešnost na domačih in tujih trgih, poudarjajo organizatorji postopka za pridobivanje standarda. Namen standarda je torej spodbuditi slovenske organizacije k uvajanju koncepta učeče se organizacije in povečati njihovo zavedanje o celovitem in sistemskem vodenju organizacije.

Učiti in spreminjati se hitreje kot konkurenti

Prve organizacije, ki bodo pridobile novi standard USO-S11, so sicer še v postopku pridobitve standarda, je pa nekaj organizacij, ki so pridobile prejšnji standard USP-S10, in sicer še pod okriljem Inštituta za razvoj učečega se podjetja in Gospodarske zbornice Slovenije, je pojasnil direktor GZS Centra za poslovno usposabljanje Janez Dekleva. Organizatorji posveta dodajajo, da so marca organizirali tudi srečanje presojevalcev omenjenega standarda, na katerem so se udeleženci strinjali, da organizacije, ki so vpeljale standard učeče se organizacije, opažajo večjo transparentnost nad razpoložljivimi resursi v organizaciji in boljšo optimizacijo ter racionalizacijo dela.

"Več je timskega dela, boljši je prenos znanja med zaposlenimi in boljša je komunikacija," poudarja Dekleva in dodaja, da se organizacije posledično hitreje odzivajo na spremembe, s tem pa utrjujejo konkurenčno prednost in prepoznavnost doma in v tujini.

Učeče se organizacije dosegajo konkurenčno prednost predvsem zato, ker so sposobne na izviren način kombinirati notranje vire in sposobnosti, v prvi vrsti razpoložljiva znanja, sposobnosti, akumulirane izkušnje oziroma optimalno uporabiti kompetence zaposlenih. "Glavna prednost je zmožnost organizacije, da se uči in spreminja hitreje kot njeni konkurenti," poudarja Dekleva in izpostavlja, da je le takšna organizacija zmožna ustvarjati inovacije, saj samo učenje preprosto ne zadostuje več. Bistvo prihodnjega poslovnega uspeha se namreč skriva v inovacijah, odkrivanju novih poti v proizvodnji, storitvah, novih možnostih na trgu in zadovoljevanju potreb strank.