Nova pravila, uporaba sistema KERS in pomičnega zadnjega krilca DRS, predvsem pa povsem nove Pirellijeve pnevmatike, ki so na voljo v različnih trdotah in ki po zahtevah FIA zdržijo manj kot na primer lanske, so prinesle veliko več dogajanja na stezi in v boksih. Mnogi bi celo menili, da je vsega skupaj že preveč in da je prehitevanje zdaj postalo preveč enostavno, a dejstvo je, da vse skupaj najmanj moti ravno ekipo Red Bull in Sebastiana Vettla. No, vsaj so manj motila v začetku sezone, kajti Vettel je pridno nabiral točke in zmage ter si zagotovil kar lepo prednost, ki pa lahko tudi zelo hitro skopni, če se bo konkurenca dokončno prebudila in ne bo vsako novo dirko drug dirkač njegov največji tekmec.

Povečano število gledalcev pred malimi zasloni ali 315.000 gledalcev v Silverstonu dajejo snovalcem novih pravil prav, a kako se je statistično gledano odvila polovica sezone, ki se je končala z Alonsovo zmago v Silverstonu? Pri Mercedesu so zbrali nekaj zanimiv številk.

Koliko prehitevanj je bilo v prvih devetih dirkah sezone? Od Avstralije do vključno Velike Britanije so statistiki našteli 623 prehitevalnih manevrov, vključno s prehitevanji med ekipnima dirkačema in prehitevanja najpočasnejših treh ekip prvenstva Lotus, Virgin in HRT. V to številko pa niso vključeni prehitevalni manevri na začetku dirke in prehitevanje poškodovanih dirkalnikov.

Kakšna je struktura prehitevanj? Od omenjenih 623 prehitevanj je 175 takšnih, ko so hitrejši dirkači prehitevali dirkače Lotusa, Virgina in HRT, 43 pa so jih našteli med dirkačema iz iste ekipe. Vsega skupaj je bilo 180 prehitevanj s pomočjo sistema DRS in 225 normalnih prehitevanj brez uporabe DRS.

Na kateri dirki se je do zdaj največ prehitevalo? V samem vrhu prehitevalnega raja prvega dela sezone so se znašle VN Kanade (136), Turčije (123) in Kitajske (97). Najmanj pa se je prehitevalo, po pričakovanjih, v Monaku (22), presenetljivo Silverstonu (29) in Melbournu (30). Zanimivo je, da je bila Valencia s 44 prehitevanju za dvakrat bogatejša od Monaka, čeravno sta si dirki po značaju izredno podobni. Od tega jih je bilo 16 na prvem območju DRS in šest na drugem. Valencia je imela namreč dve coni, kjer je bila dovoljena uporaba DRS.

Pri 29 odstotkih vseh prehitevanj v prvi polovici letošnje sezone je bil uporabljen sistem DRS, na štirih dirkah je bilo več DRS-jevskih kot običajnih prehitevanj: Šanghaj (33 odstotkov od vseh prehitevanj), Istanbul (41), Barcelona (35) in Valencia (50). Največ menjav mest s pomočjo sistema DRS je bilo do zdaj v Istanbulu (50), sledita Šanghaj (31) in Barcelona (29); najmanj pa jih je bilo v Monaku (2), Melbournu (5) in Silverstonu (6). Največ normalnih prehitevanj je bilo v Monaku, kar 64 odstotkov, v Silverstonu pa so gledalci videli 55 odstotkov normalnih prehitevanj.

Kako je bilo s prehitevanji v prvem krogu, ki že od nekdaj velja za najnevarnejšega? Če je namreč kdo pričakoval, da se bo z novimi pravili zmanjšala pomembnost kvalifikacij, ni bilo tako. Prvi krog je še vedno velikokrat odločilen, Nico Rosberg in Michael Schumacher sta na primer le na treh dirkah izgubila mesta v prvem krogu (brez poškodbe na Schumacherjevem dirkalniku v Avstraliji). Schumacher je na štirih dirkah pridobil tri ali štiri mesta - največ v prvem krogu na VN Kitajske, kar pet.

In kako je s pnevmatikami, enem najbolj odločujočih dejavnikov, glede katerih so odgovorni tudi spletli nova pravila? Od 225 normalnih prehitevanj jih je okoli 55 odstotkov bilo takrat, ko so imele pnevmatike na obeh dirkalnikih manj kot 5 krogov razlike v uporabi, in 45 odstotkov pri dirkalnikih, kjer je bila razlika več kot 5 krogov. Največji vpliv je imela starost oziroma čas uporabe pnevmatik na dirkališču v Barceloni, kjer je kar 69 odstotkov vseh prehitevanj šlo na račun starih pnevmatik. Najmanjši vpliv pa je imela starost pnevmatik v Montrealu in Silverstonu.

Kaj pa postanki v boksih, saj je znano, da je vsak postanek zgodba in tveganje zase? Vsega skupaj je bilo v prvih devetih letošnjih dirkah 560 postankov v boksih (vključno s kazenskimi). Od tega je bilo 11 kazenskih voženj skozi bokse in štiri desetsekundne "stop & go" kazni. Največ postankov je bilo v Turčiji (82), sledita Španija (77) in Kanada (76). Najmanj pa jih je bilo v Monaku (43), Melbournu (46) in Silverstonu (54). Na dveh dirkah niso izrekli nobene kazni: Španija in Evropa. S štirimi kazenskimi vožnjami skozi bokse je VN Kanade najbolj kaznovana dirka do zdaj.

In še ena zanimivost glede zanesljivosti dirkalnikov. V Valencii so po dolgih desetletjih v cilj prišli prav vsi dirkači, ki so dirko tudi začeli. Najmanj jih je v uradno razvrstitev prišlo v Avstraliji, in sicer 14.