1. korak: prijava na spletni strani (osebni podatki + kreditna ali bančna kartica)

Prijavo opravimo na spletni strani www.bicikelj.si pod povezavo Naročanje. Ob prijavi vnesemo svoje podatke: ime, priimek, naslov, datum rojstva, telefonsko številko in naslov elektronske pošte.

Izbiramo lahko med tedensko ali letno naročnino. Tedenska naročnina je primerna predvsem za turiste ali kratkotrajne obiskovalce Ljubljane. Tedenska registracija stane 1 evro, prijava pa je mogoča le s kreditno kartico.

Za vse, ki živijo v Ljubljani, pa je primernejša letna naročnina na storitev. Ta stane 3 evre, vplačani znesek pa se uporabniku šteje kot dobropis, ki se koristi v primeru, če kolesa ne vrne v eni uri. Prijava je mogoča s kreditno kartico ali z neposredno bremenitvijo.

S kreditno kartico je postopek prijave enostaven in hiter. Naročnina je aktivirana, ko uporabnik konča proces prijave na spletni strani in prejme kode za dostop (kodo dobi v PDF datoteki na koncu prijavnega postopka, datoteko pa prejme tudi po elektronski pošti).

Prijava prek direktne bremenitve je malce bolj dolgotrajna in je žal nismo preizkusili. Registracija je namreč opravljena šele, ko uporabnik Europlakatu pošlje podpisan obrazec za prijavo, SEPA obrazec za direktno bremenitev ter avtorizacijo njegove banke (ta lahko traja tudi do 3 tedne). Nato uporabnik po elektronski ali navadni pošti prejme svoje kode za dostop.

PDF datoteka vsebuje tri številke: dvanajstmestno koda za prvo registracijo, zaporedno številko uporabnika in štirimestno številko PIN, ki si jo uporabnik izbere sam ob prijavi na spletu. Prvi dve številki sta potrebni ob prvi prijavi v sistem, kasneje pa izposoja koles poteka le z uporabo kartice Urbana in številke PIN.

Video: Nekaj informacij o registraciji in uporabi sistema Bicikelj

2. korak: prva registracija na postajališču (Urbana + 3 kode)

Uporabnik si pred prvo uporabo sistema Bicikelj z računalnika natisne PDF datoteko, ki vsebuje vse kode, potrebne za aktivacijo računa in izposojo koles. S kodami se odpravi do najbližjega postajališča s kolesi in tam opravi prvo registracijo.

Ta je sicer preprosta, a zahteva večkratno vnašanje uporabniških kod. Najprej uporabnik približa kartico Urbana čitalniku pristopnega terminala na eni od postaj. Preko tipkovnice na terminalu nato vnese številko uporabnika in s tem opravi identifikacijo (da bo kolesa vsakič uporabljal preko te kartice Urbana). Uporabnik nato vnese 12-mestno kodo za aktiviranje sistema izposoje, zatem pa še svojo 4-mestno PIN kodo. Takrat je uporabnik že v osnovnem meniju sistema za izposojo kolesa (naslednja točka).

Video: Oglejte si nekaj lokacij, kjer si lahko brezplačno izposojate kolesa


3. korak: izposoja (Urbana + PIN koda)

Uporabnik pristopi k avtomatu na postajališču s kolesi in ob njega prisloni svojo Urbano. Sistem ga povpraša po njegovi PIN kodi in ko jo uporabnik vnese, ima na voljo izbiro enega od prostih koles na tem postajališču. Kolo izbere glede na zaporedno številko parkirnega mesta (stojala) kolesa. Številko odtipka v avtomat, nato pa ima 60 sekund časa, da stopi do izbranega kolesa, pritisne gumb na postajališču (na stojalu) in tako odklene kolo. Kolo mora v 5 sekundah potegniti iz stojala.

Uporabnik lahko na vsakem terminalu (brez identifikacije z Urbano) tudi preveri, na katerih postajah so na voljo kolesa in kje prosta mesta.

4. korak: uporaba in vračilo kolesa

Kolo je udobno, masivno in srednje velikosti, sedež lahko poljubno nastavimo po višini. Opremljeno je s sprednjo in zadnjo zavoro, sprednjo in zadnjo lučko (ki delujeta cel dan) in s košarico na krmilu. Kolo ima tudi zasilno ključavnico s ključem, ki ga lahko izvlečemo in vzamemo s seboj (če na primer vmes skočimo v trgovino – kolesa so sicer namenjena predvsem za prevoz med dvema točkama, ne za daljšo izposojo).

Ko kolo vrnemo, ne potrebujemo ponovno Urbane ali PIN kode. Preprosto ga pripeljemo do prostega postajališča in "vstavimo" nazaj v stojalo. Pozorni moramo biti, da na stojalu zasveti zelena lučka, ki potrdi, da je kolo ustrezno priklenjeno. Če ni, nas na to opozori tudi glasno piskanje.

Če se med izposojo, vožnjo ali vračanjem pojavijo kakšne težave, lahko vedno pokličemo klicni center na 080 2334 (številka je zapisana tudi na kolesu).

Lahko pa obiščete tudi spletno stran bicikelj.si in poiščete odgovore na vprašanja, ki vas zanimajo.

Splošni vtis

Sistem Bicikelj je že v prvih dneh svojega delovanja dokazal, da bo med Ljubljančani postal priljubljen način brezplačnega javnega prevoza, ki je povrhu vsega še zdrav in okolju prijazen. Že v četrtek, na dan otvoritve, so se pred postajališči dobesedno nabrale vrste uporabnikov (ki so se premikale precej hitro, tako da vrst niso ustvarjali le "tehnično nespretni"), ki so se hoteli zapeljati z novimi ljubljanskimi kolesi.

Kolesa so zasnovana posebej za mestno vožnjo in so velika ter udobna; za tiste zelo visoke bodo mogoče malce premajhna tudi po prilagoditvi višine sedeža, a nekaj kilometrov se bodo vseeno lahko zapeljali z njimi. Kolesa so tudi precej težka, kar je sicer odlično za lego na cesti in vožnjo, malce težje pa je kolo na primer dvigniti čez robnik. Krmilo je široko in omogoča udobno vožnjo ter preprosto zavijanje. Prostorna košarica je za marsikoga nepogrešljiv dodatek. Ključavnica je nenadejan pripomoček za mirnejšo vest, če se moramo na poti še kje "na hitro ustaviti". Ni kaj, kolesa so z eno besedo odlična.

Čeprav je prijavni postopek v sistem malce kompliciran (še posebej, če uporabnik nima kreditne kartice), je to zelo nizka cena za vse, kar storitev ponuja prebivalcem in obiskovalcem mesta. Razumljivo je, da je treba kolesa zaščititi pred nesmotrno uporabo tudi z zelo visoko kaznijo za uničeno ali ukradeno kolo (350 evrov). Močno upamo tudi, da bodo kolesa in postajališča preživela (ali pa jim bo celo prihranjeno) morebitno uničevanje okajenih nepridipravov. Med uporabniki pa že, vsaj zdi se tako, vlada zavedanje, da nam je tako malokrat ponujeno nekaj resnično dobrega, ob tem pa še brezplačnega, da se počasi izgublja že tudi tista nelepa praksa, ko na tuje in brezplačne stvari ne pazimo tako kot na svoje.

Imate tudi sami že izkušnje z uporabo sistema Bicikelj? Zaupajte nam jih na online@dnevnik.si!

Preberite tudi:

Od danes izposoja mestnega kolesa

Kraja ljubljanskega kolesa: 350 evrov

Mestna kolesa na ogled

Maja na ljubljanska mestna kolesa