Najbolj inovativni, vendar zelo dragi sistemi protipotresne gradnje so različne potresne izolacije, ki jih Japonci že razmeroma pogosto uporabljajo. "Glavna ideja potresne izolacije je, da tla nihajo, zgornji del objekta pa ostane pri miru. Lahko si predstavljate neke vrste vzmeti med spodnjim in zgornjim delom objekta," pripoveduje Fajfar. Pri nas imamo za zdaj en sam takšen objekt, in sicer je to viadukt Ločica na štajerski avtocesti.

Na vprašanje, kakšen je položaj potresne varnosti pri nas, Fajfar odgovarja, da imamo predpise dovolj stroge, saj smo leta 2008 posvojili evropske predpise evrokod. "A vprašanje je, kako se izvajajo. Glede na to, da so predpisi precej kompleksni, sem namreč začuden, da se je izmed vseh investitorjev, ki nameravajo graditi stolpnice v Ljubljani, le eden oglasil po nasvet," je do upoštevanja predpisov predvsem pri gradnji višjih objektov skeptičen Fajfar.

Druga težava so stari objekti, ki so potresno najmanj varni. Protipotresna obnova je mogoča, a je draga, zato Fajfar vidi rešitev v "korenčku in palici" - v obliki ugodnih posojil in subvencij na eni ter strogo zakonodajo na drugi strani. "Pogosto poudarjam, da imamo v Ljubljani kar nekaj starih trinajstnadstropnih stolpnic, ki so zgrajene iz zidakov. In ko bo prišlo do močnejšega potresa, bodo žrtve lahko izjemno hude," pravi Fajfar.