Ta bo vse do privolitve bank upnic, ostalih upnikov in zaposlenih sicer le osnutek za pogajanja, ki pa bi se lahko po trditvah naših virov predvsem na področju znižanja plač dodatno zaostrila. Nove dokapitalizacije družbe s strani države oziroma največjega lastnika Adrie, državne družbe PDP, ne bo, še trdijo.

Pogovori z bankami o programu prestrukturiranja se intenzivno še niso začeli, se pa te dni Adria z bankami po neuradnih podatkih pogaja za zagotovitev premostitvenega posojila. Nacionalna letalska družba je namreč brez likvidnostnih sredstev, dobavitelji, predvsem tuji, pa naj bi zaradi zadnjih informacij o težavah družbe s solventnostjo zdaj zahtevali takojšnja plačila.

Medtem naj bi predstavniki zaposlenih v Adrii Airways včeraj že pristali na pogajanja o novi kolektivni pogodbi, v okviru katere vodstvo družbe predvideva znižanje plač. Poročali smo že, da so po mnenju predsednika upravnega odbora Adrie Maksa Tajnikarja, ki se včeraj na naše klice ni odzval, zaposleni poleg bank ključnega pomena za uspeh programa prestrukturiranja. Ti so sicer že lani pristali na petodstotno znižanje plač, od aprila do septembra letos pa še na dodatno desetodstotno, ki pa v zadnjih dveh mesecih ne velja več. Predvideno vnovično znižanje za 20 odstotkov je sicer po mnenju poznavalcev za potrebno znižanje stroškov dela premalo rigorozen ukrep.

Vse bolj pa se menda maje stol nekdanjemu predsedniku uprave družbe, zdaj izvršnemu direktorju, Tadeju Tufku, ki tudi pri bankah in dobaviteljih izgublja zaupanje. Tufek naj bi podporo med drugim že iskal tudi pri novoustanovljeni Agenciji za upravljanje kapitalskih naložb države. Na naša vprašanja glede želje Tufka po srečanju z vodstvom agencije nista odgovorila ne agencija ne Tadej Tufek.

katja.svensek@dnevnik.sivesna.vukovic@dnevnik.si